Bonen en Boeken tag

zondag 20 november 2016




Toen ik deze tag op Bloglovin tegen kwam dacht ik meteen: 'He, dat is een leuke naam!' En na dat ik gekeken had vond ik de tag ook nog eens erg leuk. Sam van Fancy Words bedacht hem. Leuke vragen met een leuk thema. Maar stiekem houd ik helemaal niet van koffie en drink ik het liefst thee tijdens het lezen van een boek. Nu ga ik de titel niet veranderen naar 'Bladeren en boeken' want dan dan klopt de tag niet meer. Misschien komt die tag ooit nog wel.


Espresso, het kortste boek in je kast met het sterkste verhaal.


Dat is denk ik het laatste deel in de Snow White trilogie. Zwart als Ebbenhout heeft minder dan 200 pagina's, maar het verhaal is ontzettend goed en sterk. Eigenlijk merk je niet eens dat het maar zo weinig pagina's zijn.


Pumpkin spice latte, dat ene boek dat elk jaar in hetzelfde seizoen gehyped word.

Eigenlijk let ik hier niet zo op en ik heb dus eerlijk gezegd geen idee welk boek populair is in een bepaald seizoen. Maar volgens mij lezen mensen graag de Harry Potter boeken in de winter. Zelf lees ik nu Let It Snow en dat vind ik echt perfect bij de komende tijd van het jaar passen.

Vanille latte, het zoetste boek dat je hebt gelezen.


Hier moest ik eigenlijk best lang over na denken, want zoveel 'zoete' boeken heb ik (denk ik) niet. Maar na even voor mijn boekenkast te hebben gestaan ga ik voor de boeken van Kiera Cass. Ondanks dat er weel beetje spanning in kan komen, is het voornamelijk enorm romantisch en lief. En stiekem vind ik dat best leuk.

Frappuccino, een boek dat je het liefst in de zomer leest.

In de zomer lees ik het liefst boeken die je makkelijk weg leest, en die gewoon heel leuk zijn. De boeken van Kiera Cass zijn dan perfect. Maar volgend jaar zomer wil ik heel graag Lobsters gaan lezen omdat dat volgens mij echt een zomer boek is.

Zwarte koffie, een boek of serie die te heftig lijkt voor jou.

Game. Of. Freaking. Thrones. Deze serie wil ik best lezen, maar ik denk dat dat niet snel gaat gebeuren. Misschien ga ik ooit aan de televisie serie beginnen, maar die boeken zijn te dik voor mij. Sorry mensen!

Cappuccino, het meest gelezen boek in je boekenkast.

Eigenlijk herlees ik boeken niet zo vaak, vooral omdat er nog zoveel boeken zijn die ik wil lezen. Maar als kind las ik het boek de Kinderen van de Bolderburen zo vaak dat dat boek enorm beschadigd is. De rug is gebroken, de hoekjes zijn gevouwen. Het was dan ook mijn favoriete boek als kind, en dat is dus ook te zien.

Latte Macchiato, het boek met de meeste lagen.


Ik weet niet precies wat er met 'lagen' bedoeld wordt. Maar misschien met meerdere verhalen in een boek? Dan kies ik My True Love Gave to Me. Dat is een verhalenbundel met twaalf verhalen van verschillende auteurs. Ik moet hem nog gaan lezen en ik ben er enorm benieuwd naar!



Ahw, dit vond ik echt een leuke tag. Ik vind het altijd leuk als ik wat langer moet nadenken over een vraag, en dat moest ik ook soms. En dan ga ik nu mensen taggen. Ik tag Anne van Anneother Book en Nienke van Nienkes Lifestyle


1 people left comments on: "Bonen en Boeken tag"