Boekenwinkel Tag

vrijdag 11 november 2016




Het komt nog wel eens voor dat mijn inspiratie er vandoor gaat en voorlopig niet meer terugkomt. Er zijn wel wat idee├źn, maar ik weet echt niet wat ik er mee moet. Lucky mee, want Chinouk deed de Boekenwinkel tag op haar Booktube kanaal en die vond ik erg leuk. Daarom ga ik vandaag ook de vragen beantwoorden.



Je loopt een boekenwinkel binnen en bent spontaan blij: Een boek met een perfect begin?

Bij Suzy en de Kwallen wist ik al vanaf het begin dat ik er enorm van hield, en ik heb er dan ook enorm van genoten. Dit is toch een van mijn favoriete boeken ooit!


Het moment dat ze het boek dat je wilt niet hebben: Een boek waar je van moest huilen?

Dit heb ik bij twee boeken gehad. Mijn Hart en andere Zwarte Gaten en Suzy en de Kwallen. Deze boeken raakte me zo erg dat ik dus moest huilen, wat haast nooit gebeurt als ik een boek lees.

Dat moment dat je rondkijkt en een boek er voor je uitspringt: Een hidden jam?

Dat betekend een boek die niet erg populair is, maar waar jij dol op bent. Boeken van Maggie Stiefvater zijn hier volgens mij nog niet zo populair, maar ik houd er enorm veel van (zoals ik al heel vaak heb gezegd). Maar ook de Snow White trilogie vond ik geweldig.

Dat moment waarin je het boek vind waarna je opzoek was: Een boek waar je al maanden op wacht?

Al ruim een halfjaar voordat Hof van Doorns en Rozen werd vertaald wilde ik hem ontzettend graag lezen. Ik was dan ook enorm blij toen dat gebeurde.

Het moment waarin je een boek met de meest mooie omslag ziet: Een boek dat je kocht op de cover?

Dit doe ik dus echt nooit, omdat ik alleen boeken wil lezen als ik weet waar het over gaat en als het me aanspreekt. Maar ik kan wel zeggen welke covers ik mooi vind. Die van Zwijgen is Goudvis ziet er zo mooi uit en Holding Up the Universe ook. Maar beide wil ik heel graag lezen!


Het moment waarin je bij de kassa een hoop geld betaald, maar toch blij bent: Een boek dat je liet leiden, maar je ook een blij gevoel gaf?

Nadat ik Alles Wat je Lief is uit had, had ik een enorm dubbel gevoel. Niet dat ik het geen mooi boek vind, want dat is hij zeker. Wat er gebeurde liet me alleen heel veel nadenken over mezelf en wat ik zou voelen als mij dat zou overkomen.

Je loopt helemaal blij de boekenwinkel uit: Een boek met een perfect einde?

Ik werd enorm gelukkig van het einde van de Appeltaart van Hoop. Dat boek had echt een goed einde en daar heb ik nog heel lang over nagedacht. Ik werd er erg gelukkig van.

Een reactie plaatsen