Lezen in de herfst

woensdag 5 oktober 2016




Herfst is het seizoen voor de boekenliefhebbers! Althans, dat vind ik. En ik ben vast niet de enige! Lekker op de bank met een dekentje, een kop thee en een boek in je hand terwijl het buiten regent en stormt. Of als het buiten niet al te koud is met een dikke trui en je kunt lezen tussen alle prachtige kleuren van de herfst.
Nu is het ook nog eens booktober, maar ik ga niet zoals vorig jaar elke dag een blogje online zetten, omdat dat voor mij net iets te veel werk is. Wel wil ik zo veel mogelijk boek gerelateerde blogjes hebben in deze maand, en daarom begin ik met een book tag. Omdat ik niet echt een tag kon vinden die me aan stond heb ik wat vragen van verschillende tags in een tag gestopt. Let's go!



Wat vind je het leukst aan lezen in de herfst? 

Het gevoel, denk ik. Het idee van op de bank zitten onder een dekentje en een boek op mijn schoot maakt me blij. Met het getik van regen op ramen op de achtergrond en het geruis van de wind.
Verder is lezen in de herfst niet anders dan lezen in andere seizoenen. Ik lees net zo veel en vind het net zo leuk. Dus ik denk echt het gevoel.


Welk boek(cover) doet je het meest aan de herfst denken?

Dit antwoord ik vaker, maar De Wolven van Mercy Falls doen me zo erg denken aan de herfst. Er zitten weerwolven in, het is spannend en mysterieus en het speelt zich grotendeels af in de herfst (volgens mij). De covers doen me ook aan de herfst denken, maar een andere cover is Wink Poppy en Midnight. Het is een donker boek, en er staat een maan op, een uil, een slang en een spinnenweb.


Wat voor genre lees je het liefs in de herfst?

Natuurlijk kies ik dan voor spannende boeken, boeken met een mysterieus randje of een thriller. Het past gewoon wat meer bij de herfst en Halloween dan een contemporary liefdesverhaal. Maar ik wil geen horror, daar houd ik dan weer niet van.


Welk boek speelt zich in de herfstmaanden af die je graag in die tijd wil lezen.

Dodenrit vind zich in november plaats, want dan vind de Scorpio Races plaats. Dit is een van mijn favoriete boeken en misschien lees ik hem in november nog eens.


Als welk boek personage zou je je willen verkleden met Halloween?

Helaas word hier niet zo veel met Halloween gedaan, het zou me trouwens heel tof lijken. Maar ik zou graag als Roodkapje gaan, en dan met een eng tintje. Bijvoorbeeld een wolvenschedel (natuurlijk een neppe) op mijn hoofd en een gescheurde cape.


Waar en hoe lees je het liefst tijdens de herfst?

Meestal lig ik op de bank of op bed als ik lees, en dan met mijn lichtjes en (nep)kaarsjes aan, een dekentje over me heen en het liefst een kat bij me.


Met welk boek personage zou je een lange herfstwandeling willen maken?

Ah, dit mag lekker romantisch opgevat worden! En ook al ben ik er pas net in begonnen, maar Midnight van Wink Poppy en Midnight. Hij lijkt me heel lief, maar verder ken ik hem net en dan kan ik hem juist beter leren kennen.


Welk boek dat dit najaar uitkomt wil je zo snel mogelijk in je boekenkast hebben.

Sterrenstof wil ik heel graag lezen, en Verdwenen lijkt me ontzettend goed. De Beste Beer van de Wereld komt ook deze herfst en daar kan ik echt niet op wachten! En Siren van Kiera Cass en de geïllustreerde versie van Harry Potter and the Chamber of Secrets wil ik ook lezen.




Welke cover doet jou het meest aan de herfst denken?



Een reactie plaatsen