Het RAK boek - book review

woensdag 12 oktober 2016

Een cool teken-, knip- en plakboek met leuke opdrachten Dit is het liefste boek ter wereld. Het RAK Boek daagt jou uit om goede daden te verrichten. Het maakt van jou een wereldverbeteraar, happymaker en RAKtivist. Het is niet zomaar een boek om naar te kijken, want in dit boek mag je tekenen, knippen, scheuren en kleuren zodat je de RAKs kan uitvoeren en een lach op iemands gezicht kan toveren. BOOM BOOM POW... MAGIC! Een 'Random Act of Kindness' is een onbaatzuchtige daad. Je doet iets voor een ander zonder er zelf voordeel uit te halen. Gewoon, omdat het leuk is.

Dit boek zag ik al een paar keer voorbij komen, maar ik wist nooit echt wat het nou was. Maar toen kwam ik er achter, en ik wilde hem zo snel mogelijk hebben. Ik was dan ook erg blij toen ik hem in de brievenbus vond. Ik heb er doorheen gebladerd en vind het echt geweldig!

Het RAK boek is eigenlijk een doe-boek. Het valt misschien te vergelijken met Wreck This Journal omdat je er in kunt tekenen in knippen en wat dan ook, maar het is toch anders. Dit boek gaat echt om lief zijn en mooie gebaren, iets wat ik erg belangrijk vind. Zelf vind ik het erg leuk om complimentjes aan vreemde te geven of bijvoorbeeld een briefje achter te laten voor de persoon die na mij in de bus zit. Soms zet ik uit het niets een kop thee voor mij moeder of doe ik uit mezelf de afwas. Zelf haal ik hier weinig uit, alleen dat ik weet dat ik iemand blij heb gemaakt en dat is zo'n fijn gevoel.
Dit is dus ook echt een boek voor mij en ik kan niet wachten om te beginnen. Ik ben ook van plan om het proces te delen, net zoals bij mijn Wreck This Journal updates.

Ik heb dus even door het boek gebladerd en er staan zulke leuke dingen in. Een recept voor gelukskoekjes mét briefjes, instructies voor een happertje (je weet wel, zo'n gevouwen papiertje die je maakte als kind), een hele hoop quotes en natuurlijk de 333 manieren om te wereld te verbeteren. En om een beetje een beter beeld te krijgen zijn hier wat foto's.

Titel: Het RAK Boek
Auteur: Elise van Rijck
Uitgeverij: TerraLannoo