Duizend Stukjes van Jou - book review

vrijdag 28 oktober 2016




De ouders van Marguerite Caine zijn beroemde baanbrekende wetenschappers. Hun laatste uitvinding? De Vuurvogel, een apparaatje waarmee je tussen verschillende dimensies kunt reizen en het lichaam kunt overnemen van je andere ik in een parallel universum. Het klinkt als sciencefiction, maar voor Marguerite is het realiteit. Helemaal wanneer haar vader wordt vermoord en de moordenaar - de briljante onderzoeksassistent Paul - naar een andere dimensie vlucht. Ze twijfelt geen moment en gaat achter hem aan...
In de dimensies waarin ze terechtkomt - futuristisch Londen, keizerlijk Rusland, een wereld die grotendeels onder water staat - komt ze verschillende versies tegen van Paul en gaat ze steeds sterker in zijn onschuld geloven. Stukje bij beetje ontdekt ze dat de waarheid over haar vaders dood beangstigender is dan ze ooit had kunnen d
enken...


Wow, wat heeft het lang geduurd voor ik in dit boek begonnen ben. Ik had hem al ontzettend lang op mijn wishlist staan, maar zoals gewoonlijk komen er altijd nieuwe bij en wilde ik andere boeken eerst lezen. Maar ik kon er eindelijk aan beginnen.

Een van de redenen waarom ik boeken lees is omdat ik het zo mooi vind om in een totaal andere wereld te stappen. Met dit boek stap je zelfs in meerdere en totaal verschillende werelden. Doordat de personages steeds weer naar een nieuwe dimensie reizen krijg je steeds opnieuw andere plekken te zien, en dat is heel tof.
En ik weet niet of het aan de schrijfstijl ligt, maar ik kwam er best moeilijk doorheen. Ondanks dat vond ik het een heel tof verhaal en vond ik het vaak ook heel erg spannend worden. Er gebeurde dingen die me totaal verraste en daar ben ik altijd blij mee.

Het is een trilogie en ik ben enorm benieuwd naar de volgende delen.



Titel: Duizend Stukjes van Jou
Auteur: Claudia Gray
Uitgeverij: Harpercollins Young Adult
Aantal pagina's: 352
Sterren: 3/5

Een reactie plaatsen