De beste beer van de wereld

vrijdag 14 oktober 2016




Vandaag is het negentig jaar geleden dat het eerste boek van Winnie the Pooh uitkwam. En om dat te vieren ga ik praten over mijn liefde voor deze beer.

Als sinds ik het me kan herinneren ben ik dol op Winnie the Pooh, zijn vriendjes en de wereld waarin hij leeft. Ik had speelgoed, knuffels, de boekjes en keek de films steeds weer opnieuw. De knuffels heb ik nog steeds, de boeken ook en zo af en toe kijk ik met liefde de films.

Dit kleine beertje, gevuld met liefde en pluis, die dol is op honing en de meest mooie dingen zegt, heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik houd oprecht heel veel van hem en zal dat altijd doen. Ik zal de liefde aan mijn kinderen doorgeven en zijn wijze woorden aan hun vertellen.

Een van de dingen die op mijn bucket list staat is om naar de bibliotheek van New York te gaan, want daar staan de echte knuffels tentoon gesteld. Het lijkt me gewoon zo tof om te zien waardoor deze mooie wereld begonnen is.




Je hebt natuurlijk de originele verhalen en de Disney films. Beide vind ik echt geweldig. Door de films komt het iets meer tot leven, en de prachtige woorden komen uit de boeken. Het grote blauwe boek is het complete boek van Winnie the Poeh en bevat de originele verhalen. Maar om de negentigste verjaardag te vieren komt er een nieuw boek! De Beste Beer van de Wereld is gevuld met nieuwe verhalen en avonturen, en zelfs een nieuw karakter. De oude sfeer zit in dit boek, met illustraties gebasseerd om de tekeningen van E.H. Sheppard. Ik weet dat het een kinderboek is, maar ik kan niet wachten om het boek in mijn handen te houden en om de nieuwe avonturen te ontdekken.


Een reactie plaatsen