Book wishlist #16 2/2

vrijdag 14 oktober 2016




Twee weken geleden had ik het eerste deel van dit blogje, omdat ik erg veel nieuwe boeken op het oog had. Dus nu weer een paar boeken die ik erg graag in mijn boekenkast zou willen hebben!



Ellison Sparks heeft de ergste maandag ooit. Ze krijgt een verkeersboete, staat vreselijk op de schoolfoto, verpest haar softbal-try outs en haar speech voor de klassen-vertegenwoordigersverkiezing en tot overmaat van ramp maakt haar rockster-vriendje Tristan het uit. Om niks! Ellison is ervan overtuigd dat als ze deze maandag over zou kunnen doen, alles goed zal komen. Dus als ze de volgende ochtend wakker wordt en ontdekt dat het wéér maandag is, weet ze precies wat haar te doen staat: voor¬komen dat Tristan het uitmaakt. Maar hoe vaak ze de maandag ook over mag doen, het lijkt erop dat hij steeds hetzelfde eindigt... Lukt het Ellie om er een goede dag van te maken? Of blijft het voor altijd maandag?








De twaalf jaar oude Alice Alexis Queensmeadow heeft maar drie dingen in de wereld die ertoe doen: Moeder, die haar niet eens zou missen; haar drielingbroertjes, die haar niet echt kennen, en Vader, die altijd van haar gehouden heeft. Op de dag dat Vader uit Ferenwood verdween had hij niets anders bij zich dan een liniaal, dus volgens sommigen ging hij de zee opmeten. Volgens anderen de hemel. De maan. Misschien had hij geleerd om te vliegen en wist hij niet hoe hij moest landen. Maar dat is nu bijna zes jaar geleden en Alice is vastbesloten om hem te vinden. Ze houdt nog meer van Vader dan ze houdt van avontuur en nu gaat ze het een beleven om de ander te vinden.

De boekenwereld is echt verliefd op dit boek, en ik vind hem ook prachtig. De cover is zo mooi en er staat zoveel op. Het doet me wel denken aan een boek voor een jongere doelgroep, maar ik wil het echt heel graag lezen. Het lijkt me zo prachtig en ik hem hem al even vastgehouden in de winkel.




Twelve bestselling young adult writers contribute to this collection of romantic holiday stories in which the holidays of Christmas, Hanukkah, Winter Solstice, and Kwanzaa are celebrated by characters who fall in love. Illustrations.

Zoveel goede auteurs die samen allemaal verhalen rond de kerstdagen hebben geschreven. Het zijn ook zoveel verschillende soorten feesten met verschillende geloven. Het lijkt me heel mooi om ook over die feesten te leren en hoe de personages er in staan. 



Henry is nooit verliefd geweest. Tot Grace aan het begin van het examenjaar bij hem op school komt. Grace is vreemd. Ze draagt jongenskleren. Ze loopt met een kruk. Ze zegt nee tegen het hoofdredacteurschap van de schoolkrant, waar Henry al jaren van droomt. Het is overduidelijk dat Grace een groot verdriet met zich meedraagt. En toch. Henry wordt verliefd op haar. Tot over zijn oren, met open ogen, met alle kans op een gebroken hart. Want als je geen risico durft te nemen voor de liefde van je leven… wanneer dan wel?

Op internet zag ik al vaker deze cover voorbij komen en ik vond hem al super mooi. En toen ontdekte ik waar het verhaal over gaat en het lijkt me echt zo'n leuk en schattig liefdesverhaal. Dat is altijd wel leuk en ik ben er erg benieuwd naar.


Elf jaar geleden verdwenen zes kinderen. Ze werden nooit gevonden. Nu komen er vijf terug – zonder één herinnering aan de afgelopen elf jaar. 
Avery is vijftien als het onvoorstelbare gebeurt: de vermiste kinderen keren ongedeerd terug. Allemaal, behalve haar broer Max. En geen van hen kan zich herinneren wat er is gebeurd, wie hen heeft meegenomen of waar ze al die tijd geweest zijn. Samen met de teruggekeerde Lucas zet Avery alles op alles om het mysterie op te lossen.


Dit is weer eens iets spannender en donkerder dan de meeste boeken die ik leef. En ook al lees ik dit genre niet zo vaak, ik ben er dol op. De spanning en mysterie. Echt leuk, ik ben erg benieuwd.



Verkocht op een veiling aan een van de rijkste dames van het land… Dat overkomt Violet. In het landhuis van de Hertogin wacht haar een leven vol luxe, maar ook gevangenschap en duistere plannen. De nietsontziende Hertogin wil Violets bijzondere gave uitbuiten, tegen elke prijs. Violet moet ontsnappen voor het te laat is. Dan blijkt dat haar beste vriendin Raven in gevaar is. Violet staat voor een onmogelijke keuze: moet ze Raven redden of zichzelf?

Toen ik deze cover zag moest ik meteen aan Kiera Cass denken. Een beetje het zelfde idee voor de cover en titel, maar het is van iemand anders. En het klinkt ook wat anders, iets donkerder. Ik wil graag ontdekken hoe dit verhaal gaat.



Nemesis lijkt een doodgewoon meisje, maar niets is minder waar. Ze is een Diabolic, gemaakt om te doden. Op jonge leeftijd wordt ze gekocht door een adellijke familie om hun dochter Sydonia te beschermen – zo nodig met haar leven. Als Sydonia zich moet melden aan het hof van de keizer, die duidelijk kwaad in de zin heeft, neemt Nemesis haar plaats in. Niemand mag ontdekken wie en wat ze werkelijk is. Maar dan ontmoet ze Tyrus, de toekomstige opvolger van de keizer. Is het wel waar wat haar altijd is verteld? Hebben Diabolics dan toch gevoel, ergens diep vanbinnen?

Kijk nou naar die cover, echt heel mooi. Dit boek wordt aanbevolen aan liefhebbers van The Hunger Games en Red Queen. Het lijkt ook wel een beetje weg te hebben van Red Queen en dat vond ik een heel tof boek. Dit boek klinkt ook erg tof.

1 people left comments on: "Book wishlist #16 2/2"

  1. Verdwenen en The Jewel staan ook op mijn verlanglijstje! En verder kan ik niet wachten om Vlammenwerper aan te schaffen <3

    BeantwoordenVerwijderen