Book Wishlist #16 1/2

zondag 2 oktober 2016




Het is weer tijd voor mijn maandelijkse book wishlist. Deze keer zijn het wel een hoop boeken en daarom heb ik besloten om dit blogje in tweeën op te splitsen. Deel twee komt dan halverwege oktober.


10 :00 De directeur van Opportunity High School beëindigt haar toespraak en verwelkomt alle leerlingen voor het nieuwe semester. 10 :02 De leerlingen staan op om naar hun klassen te gaan. 10 :03 De auladeuren gaan niet open. 10 :05 Iemand begint te schieten. Uiterst minutieus volgt 54 Minuten vier jongeren tijdens een schietpartij op een middelbare school. Verteld vanuit verschillende perspectieven kom je achter de motieven van de schutter en word je als het ware de terreurdaad ingezogen.

Ik heb nog nooit eerder een boek zoals deze gelezen, maar het lijkt me enorm interessant. Een paar jaar geleden moesten we op school de documentaire Bowling for Columbine kijken. Ik weet nog heel goed dat dit heel veel met me deed, ik heb zelfs best wel hard zitten huilen in de klas. Het lijkt me dan ook een erg spannend en vooral emotioneel boek. Ik ben erg benieuwd hoe dit in elkaar zit.




Het monster verscheen net na middernacht. Maar het is niet het monster dat Conor verwachtte, het monster uit de nachtmerrie die hij bijna elke nacht heeft gehad sinds zijn moeder ziek werd. Die met de duisternis, de wind en het geschreeuw. Het monster uit zijn achtertuin is anders. Oud. Wild. En hij wil het meest gevaarlijke van alles van Conor, hij wil de waarheid.

Meerdere mensen hebben al over dit boek gepraat en daardoor werd ik wel heel benieuwd. En toen ik er achter kwam werd ik een beetje verliefd op dit boek. Volgens mij past het wel een beetje bij wat ik heb meegemaakt en er zit ook een donker randje aan. Dit boek is buiten een verhaal ook gevild met mooie illustraties en dat vind ik altijd mooi in een boek.




Zwijgen is goudvis is het meeslepende en hartverscheurende verhaal over een meisje dat niets liever wil dan haar plek in de wereld vinden. Wanneer ze een blog van haar vader onder ogen krijgt, staat haar wereld op z'n kop. Dat iedereen liegt en de wereld voor de gek houdt, is erg. Maar nog erger is de waarheid. Alle 617 woorden in de blog raken haar recht in het hart. En ze zijn stuk voor stuk waar...

Kijk nou wat een leuke titel en cover. Volgens mij zag ik dit boek voor het eerst op booktube en daarna ook in de boekhandels. Buiten dat ik de cover en de titel heel erg leuk vind, spreekt het verhaal me ook erg aan. Hij zal erg mooi in mijn boekenkast staan, maar ik wil het verhaal ook heel graag lezen.





Nadat haar voormalige beste vriendin verdrinkt, is Suzy Swanson ervan overtuigd dat dit komt dooreen zeldzame kwallenbeet. Dingen gebeuren immers heus niet zomaar. Teruggetrokken in haar eigen stille wereld, ontwikkelt ze een plan om haar theorie te bewijzen, zelfs als het betekent dat niemand haar gelooft en ze de wereld over moet reizen in haar eentje.

Ook deze heb ik in de boekhandel gezien, en het boek is enorm mooi aangekleed. Volgens mij is dit net zo'n mooi verhaal als De Appeltaart van Hoop, en dat boek vond ik al prachtig. Ik merk wel dat ik vaak naar boeken zoals deze terugkom. Boeken die wat emotioneler zijn en wat heftigere verhalen hebben. 





Door een kernramp is de aarde onleefbaar geworden. De mensheid heeft zichzelf weten te redden en leeft nu in een ruimteschip dat rond de aarde zweeft. Niemand weet wanneer (of zelfs maar óf) de aarde weer leefbaar zal worden. Maar door de groeiende populatie en het opraken van de voorraden, moet er een beslissing genomen worden voordat het te laat is... De oplossing lijkt onmenselijk: 100 jeugdgevangenen worden naar de aarde gestuurd om deze te verkennen. Samen moeten ze proberen te overleven, maar wie kun je vertrouwen als je weet dat al je lotgenoten hier zitten omdat ze een crimineel verleden hebben? 

Ik wist al dat dit een boekenserie was, maar toch keek ik de serie eerst omdat ik zo benieuwd was. Maar nu ben ik wel heel benieuwd hoe dit in het boek gebeurt. Een hoop weet ik natuurlijk al en ik ken de personages al, maar toch wil ik de boeken nog lezen.




Hoewel Anika bij het populaire groepje op school hoort, voelt ze zich diep vanbinnen een buitenbeentje. Iets wat ze maar beter verborgen kan houden, want één misstap, en de mooie maar berekenende Becky (bijgenaamd Darth Vader) zal haar leven tot een hel maken. Ze moet dus behoorlijk op haar tellen passen, helemaal wanneer Logan, een mysterieuze jongen die resoluut wordt afgekeurd door Becky, belangstelling voor haar heeft. Hoewel ze Logan steeds leuker gaat vinden, durft ze alleen maar stiekem met hem af te spreken. Pas als de gebeurtenissen onvermijdelijk uitlopen op een tragedie, beseft Anika dat ze voor zichzelf én Logan had moeten opkomen.

Dit doet me als eerste heel erg denken aan De Belevenissen van een Muurbloem en volgens mij lijkt het verhaal daar ook wel op. Maar toch lijkt het anders en daar ben ik erg benieuwd naar. Vooral omdat het vanuit het oogpunt van een populair meisje is en populariteit niet gegarandeerd dat je gelukkig bent. 



5 people left comments on: "Book Wishlist #16 1/2"

  1. Zeven minuten na middernacht en Suzy en de kwallen zijn zo jankwaardig mooi, zeker gaan lezen Nicky! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil ze zo snel mogelijk gaan lezen, ben echt heel benieuwd!

      Verwijderen
  2. 54 MINUTEN! Dat boek is echt zo geweldig! Ik heb het zaterdag uitgelezen en OMG! Echt een aanrader! De rest staat ook nog op mijn eigen wishlist! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje! :) De 100 & 54 minuten lijken me het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke lijst! Ik heb alleen De 100 en de rest van deze boeken staan ook hoog op mijn wishlist :)

    BeantwoordenVerwijderen