Boeken om te lezen in de herfst

zondag 16 oktober 2016




Het komt vaak voor dat je een boek leest dat wat meer bij het seizoen past. In de zomer vind ik het fijn om wat makkelijkere boeken te lezen zoals de Selectie serie. Maar in de herfst kies ik wat sneller voor fantasie of thrillers. Ik heb dus even door mijn boekenkast geneusd en er een paar uitgekozen!



Wink Poppy en Midnight gaat over drie personages en heeft dan ook drie vertelperspectieven. Het speelt zich af in de zomer en op een avond gebeurt er iets vreselijks. Tijdens het lezen kom je er langzaam achter wie de held is, wie de schurk is en wie er liegt.
Ik vind dat dit boek bij de herfst past omdat het enorm spannen en mysterieus is. Het is ook nog eens ontzettend vreemd, maar dat maakt het juist zo goed en uniek. En die cover schreeuwt gewoon herfst.



Een woord: Heksen! Dit boek gaat over heksen. River Page is net in het dorp komen wonen en raakt geïnteresseerd in de familie Graces. Er is al jaren een legende dat ze heksen zijn en River gelooft dit maar al te graag. Ze wordt smoorverliefd op Fenrin en wordt beste vriendinnen met Summer. Zo wordt ze kind aan huis. Maar zelf heeft ze ook geheimen.
Omdat het over heksen gaat sprak het me al meteen aan, maar het is daarbuiten ook nog eens erg spannend, vooral op het einde. Ik vind het in het begin wel op Twilight lijken, maar het krijgt een totaal andere wending en dat vond ik erg goed.


Het Nachtcircus is een van de meest magische boeken die ik ooit heb gelezen. Het circus reist de hele wereld over en verschijnt op verschillende plekken. Het ene moment is het er, terwijl het er net nog niet was. Het boek heeft meerdere vertelperspectieven, maar het gaat vooral over Celia en Marco. Zij zijn beiden magiërs verwikkeld in een strijd tegen elkaar om de beste illusionist te worden.
Dit boek is vooral magisch en heel mooi en waarom ik het bij de herfst vind passen weet ik niet. Misschien het mysterieuze van het circus en de personages.


Dodenrit speelt zich af op het eiland Thisby. Elke november wordt daar de Scorpio Race gehouden. Ruiters racen over het strand op hun magische waterpaarden om als eerste over de finish te komen, en om niet dood te gaan. Sean Kendrick is een stille jongen en heeft al vier keer gewonnen. Puck is de eerste vrouw die meedoet, ook al was dat nooit haar bedoeling. Maar ze grijpt de kans en zij en Sean raken bevriend.
Dit boek speelt zich natuurlijk af in het najaar, maar het geeft me ook echt het gevoel. Dit boek is pas echt op het einde spannend, maar de opbouw er naar toe is zo mooi en het was heel leuk om de personages te leren kennen en te zien wat ze meemaken.



Deze serie blijft een van mijn favorieten. Het gaat over weerwolven, maar niet zoals je verwacht, het is zoveel beter. Grace ziet elk jaar de wolven in het bos, en eentje is speciaal. Samuel is haar wolf. Hij heeft gouden ogen en is prachtig. Op een gegeven moment ontmoeten ze elkaar in het echt het en het valt meteen op dat de liefde er altijd is geweest.
In deze serie ga je mee met de verhalen van deze personages en ik vind het zo prachtig. Je moet het gewoon lezen, want ik houd van deze boeken.



En tot slot deze geweldige serie. Lumikki Andersson is een meisje dat zich het liefst in de achtergrond laat verdwijnen en met zo weinig mogelijk te maken wil hebben. Maar dan ontdekt ze persongeluk een witwasoperatie in haar school en ze wordt meegesleurd in een wereld van criminaliteit, drugshandelaren, sektes en stalkers.
Deze serie is zo ontzettend goed. Het is van een Finse schrijfster en ze is geweldig. Ondanks dat de boeken erg dun zijn is het verhaal zo goed en uitgebreid en ik heb ze al meerdere keren gelezen.


Welke boeken lees jij het liefst in de herfst?

1 people left comments on: "Boeken om te lezen in de herfst"

  1. Je hebt mooie boeken uitgekozen Nicky! Ik vind De Graces ook echt een heel passend boek voor tijdens Halloween! :)

    BeantwoordenVerwijderen