Verschillende gevoelens

vrijdag 21 oktober 2016

 



Als mijn leven een boek zou zijn, zou het zo slecht zijn omdat het gewoon te onrealistisch is.Ik vind het behoorlijk moeilijk om dit soort dingen te vertellen. En ook al maakt schrijven het makkelijker, toch heb ik er moeite mee. Hoe vind ik de juiste woorden, begrijpen mensen het wel of vinden ze het maar belachelijk, Maar het lucht toch om er over te praten, of in dit geval er over te schrijven.


Het is nu bijna twee jaar geleden dat ik behoorlijk depressief was en ook echt met donkere gedachtes liep. Ik zag mijn toekomst niet meer en de hulp die ik niet kreeg maakte dat ook nog eens lastiger. Ik raakte in een behoorlijk diepe donkere en koude put...
Maar ik was sterk genoeg! Ik knokte om weer blij te worden en dingen weer positief te zien. Maar toch, de laatste tijd voel ik me wat minder. Ik ben niet depressief, laat ik dat vast zeggen. Er zijn nog zoveel dingen waar ik het geluk uit kan halen en ik heb echt wel lieve mensen waar ik mee kan praten als ik me wat minder voel.
Mijn wereld is behoorlijk klein en ik probeer hem toch wat groter te maken. In het afgelopen jaar heb ik er een paar nieuwe vrienden bij gekregen en daar praat ik regelmatig mee. En daarbuiten doe ik de dingen die ik erg leuk vind. Lezen, bloggen, fotograferen en zo af en toe een klein uitje. Het niet niet veel, maar ik probeer er het beste van te maken.



Verdrietig zijn is niet iets wat je kiest, en niet iets wat je zo maar kan oplossen. Je kan niet zomaar aan een prettig moment denken, zoals Peter Pan verteld. Je kan niet zomaar een glimlach opzetten en het echt menen. Je moet er hard voor werken, en dat is niet altijd even leuk. Maar er is altijd wel iets of iemand waardoor je dat sprankeltje weer kan voelen. Er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Hoe klein dat sprankeltje ook is, of hoe lang die tunnel nog is, er is hoop!



En daarom ga ik een lijstje maken met dingen die me blij maken. Dingen waardoor ik dat verdriet aan de kant kan schuiven en weer een blije Nicky kan zijn:

- Boeken!
- In een boekenwinkel lopen
- Rustige muziek luisteren en soms juist vrolijke
- Doddleoddle
- Bloggen
- Fotograferen
- Een lekkere kop thee
- Knuffelen met mijn dieren
- In de avond in bed een film kijken met een zak chips
- Wandelen in de bossen
- Mijn kleine obsessies
- Regendruppels op een raam
- Lekker eten
- Een dik pak sneeuw
- De zon
- Dieren filmpjes
- En nog zoveel meer waar ik nu niet op kan komen


Waar wordt jij blij van?

2 people left comments on: "Verschillende gevoelens"