Tee Bee Ahr

vrijdag 2 september 2016




Toen ik een beetje door mijn blog geschiedenis zat te neuzen ontdekte ik dat ik helemaal geen 'to be read' blogje had gemaakt, mede omdat ik nooit echt een stapel of lijst had. Een tijdje terug gaf ik mezelf de regel dat ik pas een boek mocht kopen als ik het boek dat ik aan het lezen was bijna uit had. Maar, die regel is een beetje verwaterd en voor het eerst heb ik een stapeltje boeken die ik wil gaan lezen (en die ik ook daadwerkelijk in mijn bezit heb). Dus hier, op volgorde, de boeken die ik komende tijd wil gaan lezen.



Oscar Dunleavy bakt de meest perfecte appeltaarten ter wereld. Nu wordt hij vermist en men vermoed dat hij dood is. Niemand lijkt zich erover te verbazen, behalve zijn beste vriendin Meg en zijn broertje Stevie. Meg en Stevie zijn vastbesloten om te ontdekken wat er met Oscar is gebeurd. Samen leren ze over loyaliteit en vriendschap en de kracht van hoop.

Zoals bij vele was Joost de gene die me dit boek aanraadde. Het boek wilde ik al een tijdje, en ik besloot het te kopen toen ik met hem naar een boekenwinkel ging. 
De cover is natuurlijk al prachtig. Enorm mooi geïllustreerd en de kleuren zijn heel mooi. Maar het verhaal lijkt me ook erg mooi en vooral emotioneel. Dus ik bereid me vast voor op tranen!




'De afstand tussen jou en mij' is een bijzonder levendig verhaal over de zeventienjarige McKenna, een dapper, zelfstandig meisje dat in haar eentje de Appalachian Trail in Amerika bewandelt. in een paar maanden loopt ze van een van de noordelijkste staten van Amerika naar het zuiden, leert ondertussen zichzelf kennen, voor zichzelf opkomen én neemt belangrijke beslissingen die haar de rest van haar leven zullen helpen.

Toen ik wat jonger was las ik het eerste boek in de Hoe Overleef Ik... serie, en dat speelde zich grotendeels af in de natuur en dat vond ik zo ontzettend cool. Dus toen ik hier van hoorde werd ik erg enthousiast. Ik heb het gevoel dat dit een enorm avontuur zal worden en kan niet wachten tot ik daar achter kan komen.




De ouders van Marguerite Caine zijn beroemde baanbrekende wetenschappers. Hun laatste uitvinding? De Vuurvogel, een apparaatje waarmee je tussen verschillende dimensies kunt reizen en het lichaam kunt overnemen van je andere ik in een parallel universum. Het klinkt als sciencefiction, maar voor Marguerite is het realiteit. Helemaal wanneer haar vader wordt vermoord en de moordenaar - de briljante onderzoeksassistent Paul - naar een andere dimensie vlucht. Ze twijfelt geen moment en gaat achter hem aan...

Nog voor dit boek vertaald werd wilde ik het al ontzettend graag lezen, en ik was dus erg blij toen het vertaald werd. Maar ik schoof het altijd aan de kant omdat een ander boek mijn belangstelling trok. Een paar weken geleden besloot ik hem dan toch eindelijk te kopen, en ik ga hem binnenkort lezen. De laatste tijd heb ik minder boeken rond dit genre gelezen en ik heb er weer eens zin in. Ik ben erg benieuwd!

2 people left comments on: "Tee Bee Ahr"