Nicky op Zweinstein

vrijdag 16 september 2016





Iedereen die ook maar een klein beetje Harry Potter fan is fantaseert er wel eens over hoe het is om op Zweinstein te zitten. In welke afdeling wordt je gesorteerd, welke vakken ga je volgen? En waar ben je goed in en waar in juist wat minder? Zit je in het Zwerkbal team en welke positie? In ons hoofd hebben we vast wel een beetje een idee, maar maar weinig hebben het ook echt uitgewerkt.
Joost van Nerdygeekyfanboy schreef een blogje waarin hij heel zijn tijd op Zweinstein (zoals hij denkt dat het zou zijn) uitstippelt. Zijn lezers zijn vrij om hun tijd te vertellen en dat is wat ik nu ga doen. En lees vooral het blogje van Joost even.



In 2008 werd ik elf en mijn ouders zijn erg trots als mijn brief op de deurmat valt. Vooral mijn vader, want hij zat ook op Zweinstein. De jaren er voor vertelde hij al over zijn avonturen, maar hij verteld ze nu nog eens. Mijn ouders nemen me mee naar Londen om inkopen te doen. Mijn toverstok is van Engels eikenhout, heeft een kern van draken hart en is 32 centimeter. Mijn boeken worden tweedehands gekocht. Een hoop andere spullen waren van mijn vader.
Eenmaal in de trein ben ik erg verlegen en stil, dus ik verstop me maar achter een van de lesboeken de me interessant lijken. Andere leerlingen kijken me verward aan omdat ik zo klein ben, maar ze zijn erg vriendelijk.

Als de trein is aangekomen kijk ik mijn ogen uit. Zweinstein is prachtig en ik kan niet wachten om met de lessen te beginnen. De sorteerhoed plaatst me in Ravenklauw, net als mijn vader, en ik voel me meteen thuis. Meerdere leerlingen van mijn afdeling hebben een boek bij zich tijdens het eten, maar er wordt ook gezellig gepraat. 
In het begin heb ik erg veel heimwee dus ik stuur veel brieven naar mijn ouders en een paar vrienden. Vooral mijn vader en ik sturen veel brieven naar elkaar met een uil van school. Ik huppel graag door de gangen met een veel te zware tas en een boek in mijn armen.
Ik heb het meest plezier in Kruidenkunde en Bezweringen. Vakken zoals Astronomie en Geschiedenis van de Toverkunst vind ik ook erg interessant, maar daar heb ik wat meer moeite mee. Vliegles is ook lastig aangezien ik een evenwicht stoornis heb. Gelukkig krijg ik hulp van de professor. Misschien is er zelfs een spreuk om dat te verhelpen. In het eerste jaar heb ik een leuk groepje vrienden waarmee ik over boeken en school, maar ook over andere onderwerpen praat. 

Het tweede jaar begint en ik heb er enorm veel zin in. Dit jaar mag ik mee met een koets die getrokken wordt door een Terzieler. Ik ben een van de weinige die ze kan zien en vind ze erg fascinerend. Dit jaar doe ik een poging om in het Zwerkbal team te komen als Zoeker, maar ik ben nog niet goed genoeg. Wel ben ik invaller, maar in heel het jaar val ik maar een keer in. 
Net als het jaar er voor haal ik goede cijfers voor de meeste vakken, maar met Geschiedenis van de Toverkunst heb ik nog wat moeite. 

In het derde jaar mag ik dan eindelijk mijn vakkenpakket kiezen, en daar heb ik erg lang over nagedacht. Ik kies voor Verzorging van Fabeldieren, Leer der Oude Runen en Waarzeggerij. Vooral in Verzorging van Fabeldieren heb ik vele plezier.
Dit jaar besluit ik ook een dier mee te nemen. Ik heb een rode kitten die altijd op mijn schoot ligt te spinnen als ik een boek lees.
Dit jaar haal ik wel het Zwerkbal team als Zoeker. Ons team haalt helaas niet de trofee, maar we zijn alsnog trots.
In het vierde jaar lukken de extra vakken steeds beter. Zwerbal gaat gemakkelijker en ik kan leren en trainen goed combineren. 

In jaar vijf is het tijd voor S.L.I.J.M.B.A.L.L.E.N.. Ik studeer erg veel, maar merk dat ik het wat moeilijker krijg, mede door trainen voor Zwerkbal. Maar door hard te werken lukt het me dit jaar toch. 

In mijn laatste twee jaar op Zweinstein kies ik voor de vakken Bezweringen, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Verzorging van Fabeldieren, Kruidenkunde en Astronomie. Opnieuw moet ik erg hard werken en ik wil mijn positie in het Zwerkbal team niet opgeven. Met hard werken kom je er zeker, want ik slaag! Met verdriet verlaat ik voor het laatst Zweinstein, maar ik maak me klaar voor mijn toekomst. Ik heb mijn passie gevonden in het verzorgen van fabeldieren en begin met het schrijven van verschillende informatie boeken. Ik woon in een klein hutje dichtbije de bossen met mijn kat en geniet erg van mijn leven in de toverwereld. 



En dat was mijn leven op Zweinstein. Ik vond het echt heel leuk om dit te maken en Joost heeft het super leuk bedacht!

1 people left comments on: "Nicky op Zweinstein"

  1. Het zou zo maar kunnen dat wij eens een Zwerkbalwedstrijd tegen elkaar hebben gespeeld als ik het zo zie, ben benieuwd hoe dat zou aflopen haha :D

    BeantwoordenVerwijderen