Mezelf beschrijven in tien boeken (die ik nog niet gelezen heb)

woensdag 14 september 2016




Ik heb al heel veel mensen de tag uit de Blossom Books glossy zien doen, en ik wilde hem ook doen. Nu ik de glossy heb kan ik aan de slag. Om eerlijk te zijn heb ik nog geen enkel van deze boeken gelezen, maar aan de vragen te zien is dat niet zo'n probleem.



De 100. Thuis: Hoe avontuurlijk ben je? Zou je, als je de kans kreeg, je vertrouwde omgeving achterlaten om een nieuwe wereld te ontdekken?

Volgens mij ben ik best avontuurlijk, ik houd van uitdagingen. Mijn beperking houd me hier alleen een beetje in tegen. Maar, als het niet voor eeuwig zou zijn zou ik best zo'n avontuur aan gaan. Ik sta wel open voor iets nieuws.


Hunter & Pearl: Wie is je fictieve partner in crime? (Lees: wie is de tweede helft van je Sherlock & Watson, Bonnie & Clyde, Ash & Pikachu-duo?)

Pfff, lasitg. Er zijn een hele hoop personages waarvan ik denk dat ik er een goede band mee zou hebben. Er zitten dan ook een hoop personages in mijn hoofd en ik twijfel tussen twee. Gansey van The Raven Cycle is enorm slim en wijs. Hij heeft al een hele groep vrienden, maar Lumikki Andersson van The Snow White trilogie is best wel alleen en ik denk dat zij wel een partner in crime kan gebruiken. Dus ik ga voor Lumikki


De Hemel Begint Bij je Voeten: Welk boek doet alles om je heen vergeten?

Als ik dit schrijf heb ik net De Appeltaart van Hoop gelezen en dat boek zorgde er wel voor dat ik even van deze wereld verdween. Mijn Hart en Andere Zwarte Gaten en Waar het Licht is deden dit ook met me. Er zijn vast nog een paar boeken, maar aan deze moet ik meteen denken.


De Kraaien: Dit personage kun je wel vermoorden...

Oh, dit zijn er zeker een aantal, maar ik moest even naar mijn boekenkast lopen. Bij Umbridge uit Harry Potter krijg ik moordneigingen, misschien wel het meest van alle personages. Maar Paloma uit De Appeltaart van Hoop, Piper uit de Raven Cycle en nog een hele hoop waarvan ik de namen ben vergeten.


Silber. Het Derde Boek der Dromen: Je zou wel eens achter de droomdeur van deze auteur willen kijken...

Maggie Stiefvater natuurlijk! Haar boeken zijn zo uniek en prachtig en ik ben zo benieuwd wat er in haar hoofd omgaat als ze deze werelden creëert. Sowieso lijkt het me leuk om te weten wat er in haar hoofd omgaat.


Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld: Wat is je ultieme one true pairing?

Samuel Roth en Grace Brisbane! Deze personages zijn smoorverliefd in de Wolven van Mercy Falls. Ik vind het zo'n leuk koppel en samen doorstaan ze een hele hoop, en ze kunnen altijd bij elkaar terecht. En ik vind Sean en Puck van Dodenrit ook erg goed bij elkaar passen.


Ik. Notes to My Future Self: Wat voor bericht zou je naar jezelf (tien jaar in het verleden) willen sturen? 

Ik heb al een keer een brief aan mijn vijf jaar jongere ik geschreven, maar niet tien jaar. Tien jaar geleden was ik negen en eigenlijk kan ik me niet veel herinneren van die tijd. Maar ik zou willen zeggen dat ik ondanks alles positief moet blijven en zoveel mogelijk van de kleine dingen moet genieten. Je komt er wel kleintje!


Soulmates: Over welke gave zou je willen beschikken? 

Jeetje, zoveel eigenlijk. Vliegen, onzichtbaar zijn, teleporteren! Maar wat me erg tof lijkt is om in een klein elfje te veranderen zodat ik in mensen hun oor een spreuk kan zeggen zodat ze weer vrolijk worden. Dat lijkt me mooi.


Edelsteentrilogie: Als je met een tijdmachine voor één keer naar elke tijd zou kunnen reizen, waar( beter gezegd: wanneer zou je dan heengaan?) 

Het eerste wat in me opkomt is toen mijn vader nog leefde. Dan zou ik naar de vakantie van 2010 gaan, in Frankrijk. Ik was net uit het revalidatiecentrum en ik en mijn vader hadden het heel leuk. Dan zou ik met hem bij het kampvuur zitten en uren praten.


De Afstand Tussen Jou en Mij: Welke reis wil je zeker nog maken en (minstens zo belangrijk!) welke boeken neem je mee?

Ik ben iemand die enorm veel van de natuur houd. Bossen, gebergte en grote meren. Canada of Schotland is dan wel een mooie optie. Of Nieuw-Zeeland. Op safari gaan lijkt me ook heel tof, ik wil zoveel mogelijk wilde dieren zien. En de boeken die ik mee neem, waarschijnlijk meer dan ik zou lezen. Natuurlijk De Afstand Tussen Jou en Mij en nog een paar boeken die ik nog niet gelezen heb.


Deze tag was leuker dan in had verwacht. Over de vragen moest ik even nadenken en dat was tof. En sorry Nienke, maar ik ga je weer taggen!

1 people left comments on: "Mezelf beschrijven in tien boeken (die ik nog niet gelezen heb)"

  1. Leuk tag, en lief dat je mij getagd hebt! Ik ga 'm binnenkort ook doen :)

    BeantwoordenVerwijderen