Hof van Mist en Woede - book review

zondag 4 september 2016




Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

Oh, god. Dit boek! Dit was het eerste boek dat ik als recensie exemplaar kreeg opgestuurd, en ik was dolblij toen het binnen kwam. Eerst nog een ander boek uitlezen, en toen begon ik aan deze pil. En ik had geen idee wat er me te wachten stond. Het was ook wel spannend om er in te beginnen, aangezien het 608(!!!) pagina's zijn!

Hof van Mist en Woede pakt het verhaal een paar maanden na de gebeurtenissen van Hof van Doorns en Rozen op. Voor mijn gevoel kwam het een beetje langzaam op gang, mede door de hoeveelheid pagina's. Maar toen kwam er meer leven in het verhaal en werd het lezen interessanter. Maar de spanning liet zich voor mijn gevoel nog een beetje op zich wachten. Er waren zeker spannende momenten, maar dat was voor korte duur.
Op een gegeven moment duurde het wel te lang voor mij, en ik was pas halverwege. Ondanks dat ik het geweldig vond, wilde ik het boek uit hebben om te weten wat er nou op het einde gebeurt. Het was soms wat eentonig, vooral in het begin. En het kon ook langdradig zijn. De scenes waar de liefde werd bedreven vond ik dan ook erg veel. Ik wilde meer actie!

Het einde was zo ontzettend spannend, en ondanks dat de weg er naar toe erg lang duurde vond ik het goed. Ik heb de laatste honderd pagina's in een ruk uitgelezen. En oh, wat waren de zenuwen groot. Wat was het zenuwslopend. En dan die cliffhanger! En of ik hem beter vond dan het eerste deel weet ik niet, maar zeker goed. Ik kijk enorm uit naar het volgende deel, alleen hopen dat hij niet zo dik wordt.

Het boek was langzaam, maar intrigerend. Zeker het lezen waard en het staat zo mooi in je boekenkast!

Auteur: Sarah J. Maas
Uitgeverij: van Goor
Pagina's: 608
Mijn cijfer: 7/10


*Gekregen als recensie exemplaar

1 people left comments on: "Hof van Mist en Woede - book review "