De Graces - book review

vrijdag 30 september 2016

Wanneer River Page met haar moeder naar een klein dorpje verhuist, valt ze als een blok voor de knappe en ongrijpbare zeventienjarige Fenrin Grace. Het gerucht gaat dat de Graces – Fenrin, zijn tweelingzus Thalia en hun jongere zusje Summer – heksen zijn, en River gelooft dat maar al te graag. Ze wil niets liever dan in hun nabijheid zijn en hun geheimen ontdekken. Zorgvuldig plant ze elke stap die nodig is om haar doel te bereiken. De Graces zijn erg op zichzelf, maar River raakt bevriend met Summer en zo wordt ze kind aan huis. Ze komt steeds dichter bij de waarheid over de familie en vooral dichter bij Fenrin. Maar River heeft ook haar eigen geheimen. Wanneer Fenrin eindelijk binnen handbereik lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor alles voorgoed verandert.

Ik was zo enthousiast toen ik over dit boek hoorde. Het gaf me het zelfde gevoel dat ik kreeg voor ik een boek van Maggie Stiefvater las, en dat was een goed teken. Na wat kleine foutjes kreeg ik het boek eindelijk binnen en kon ik beginnen.

In het begin deed het me eerlijk gezegd heel erg denken aan Twilight. Een nieuw meisje in het dorp die verliefd word ik een onwijs knappe jongen en ge├»nteresseerd in een mysterieuze familie die magisch blijkt te zijn. En uiteindelijk raakt ze bevriend met ze. Twilight vond ik opzich wel een leuk boek, maar verre van goed. Dus ik was ook een beetje bang dat dat het zelfde zou zijn met dit boek. Maar daarna liep het heel anders, en dat vond ik heel fijn.
Het liep ook heel anders dan ik had verwacht, wat dus ook voor verrassingen zorgde. En hoewel ik het verhaal goed vond, was het het net niet. Er gebeurde spannende dingen, die voor mij net niet spannend genoeg waren. Het was niet zo dat ik aan mijn boek gekluisterd zat en dat ik kriebels in mijn buik had van de spannend. Soms begreep ik het personage ook niet echt en wilde ik dat ze dingen net iets anders deed.
Het einde heeft me wel erg gepakt. Het heeft een cliffhanger, niet enorm, maar wel goed. Ik ben enorm benieuwd nar de rest van de boeken en hoe het verhaal verder loopt.

Titel: De Graces
Auteur: Laure Eve