De Afstand Tussen Jou en Mij - boek review

woensdag 21 september 2016

De afstand tussen jou en mij. Na het lezen van dit boek wil je nog maar één ding: je smartphone in de prullenbak gooien en 2000 kilometer wandelen met een rugzak op je rug. 'De afstand tussen jou en mij' is een bijzonder levendig verhaal over de zeventienjarige McKenna, een dapper, zelfstandig meisje dat in haar eentje de Appalachian Trail in Amerika bewandelt. in een paar maanden loopt ze van een van de noordelijkste staten van Amerika naar het zuiden, leert ondertussen zichzelf kennen, voor zichzelf opkomen én neemt belangrijke beslissingen die haar de rest van haar leven zullen helpen.

Al tijden keek ik naar dit boek uit. Al vanaf het moment dat ik hem voorbij zag komen in de goodiebags van YALFest. Het duurde even tot ik hem kocht, en zoals vaker duurde het ook nog even voor ik er daadwerkelijk aan begon. Eigenlijk zou het nog langer duurde omdat ik wachtte op een ander boek, maar dut duurde langer dan gedacht (jeetje, ik heb wel lang gewacht haha). Maar eindelijk ben ik aan dit boek begonnen.

Mijn verwachtingen voor dit boek waren hoog, misschien iets te hoog. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verhaal erg goed en ikzelf zal met liefde door een groter natuurgebied willen wandelen. Maar hoe het was vormgegeven viel me erg tegen. Vanaf het moment dat McKenna aan de tocht begint vond ik het erg eentonig worden. Dat kan misschien ook niet anders, want ze loopt de Appalachian Trail voor een paar maanden. Gelukkig komt er al gauw iemand anders in het boek voor en het verhaal neemt een totaal andere wending. Het werd opeens veel spannender en ik wilde meer gaan lezen dan aan het begin van het boek. Nog altijd vind ik het niet zo fijn hoe het was vormgegeven, maar ik heb erg genoten van dit boek.

En het klopt, ik zal met alle liefde ook op zijn tocht willen gaan. Misschien niet zo lang en al helemaal niet alleen. Maar het lijkt me prachtig om door bossen en bergen te wandelen. Natuurlijk zou ik dan mijn camera en een stapel boeken meenemen.

Titel: De Afstand Tussen Jou en Mij
Auteur: Marina Gessner
Pagina's: 318