Bookwishlist #15

woensdag 7 september 2016



Het lijkt me leuk om een blogje zoals deze elke maand te doen, en aangezien het alweer een maand geleden is en ik weer wat nieuwe boeken op het oog heb leek het me weer tijd.




Elk verhaal heeft een held. 
Elk verhaal heeft een schurk. 
Elk verhaal heeft een geheim.

Wink is het vreemde, mysterieuze buurmeisje met wild rood haar en sproeten. Poppy is blond en boosaardig, en gebruikt haar schoonheid om iedereen om zich heen te manipuleren. Midnight is de lieve, onzekere jongen die tussen hen gevangen zit. Wink. Poppy. Midnight. Twee meisjes. Een jongen. Drie stemmen die van de pagina's spatten in korte, betoverende hoofdstukken en de lezer meesleuren naar een onvermijdelijk einde.
Wat is er echt gebeurd? 
Iemand weet het.
Iemand liegt


Oh wauw. Dit boek is niet alleen prachtig, het verhaal lijkt me ook nog eens heel goed. Heel erg spannend en mysterieus. Voor mijn gevoel een beetje thrillerachtig, en daar houd ik enorm van. Ook ben ik enorm benieuwd naar de drie vertellers en wat dat zal toevoegen aan het verhaal. Wat ik meer kan zeggen weet ik niet, maar ik ben er heel erg benieuwd naar en dit is het eerst volgende boek dat ik ga kopen!





Wanneer River Page met haar moeder naar een klein dorpje verhuist, valt ze als een blok voor de knappe en ongrijpbare zeventienjarige Fenrin Grace. Het gerucht gaat dat de Graces – Fenrin, zijn tweelingzus Thalia en hun jongere zusje Summer – heksen zijn, en River gelooft dat maar al te graag. Ze wil niets liever dan in hun nabijheid zijn en hun geheimen ontdekken. Zorgvuldig plant ze elke stap die nodig is om haar doel te bereiken. De Graces zijn erg op zichzelf, maar River raakt bevriend met Summer en zo wordt ze kind aan huis. Ze komt steeds dichter bij de waarheid over de familie en vooral dichter bij Fenrin. Maar River heeft ook haar eigen geheimen. Wanneer Fenrin eindelijk binnen handbereik lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor alles voorgoed verandert. 


Als ik dit lees krijg ik een beetje het gevoel dat ik had bij de boeken van Maggie Stiefvater, en dat is al een heel goed teken. Dit thema is nieuw voor mij en het klinkt heel erg tof. Heksen en mysterie, ik ben erg benieuwd.





Het bloed van Mare Berrens is rood, de kleur van het gewone volk. Maar haar kracht om bliksem te beheersen maakt haar tot een gewild,maar gevaarlijk wapen voor het koninklijk hof. Hoewel de koning
publiekelijk haar krachten ontkent, ontdekt Mare iets bijzonders: ze is niet de enige in haar soort die deze kracht heeft.
Mare ontsnapt aan de koning en uit de handen van de verraderlijke prins Maven, en gaat op zoek naar andere Roden en Zilveren omsamen te vechten tegen de overheersers. Het is een gevaarlijke tocht
waarbij Mare het risico loopt om zelf net zo’n monster te worden als de mensen die zij veracht. Zal haar opstand slagen?


Ik was een beetje verbaast toen ik op Bol,com zat te snuffelen en zag dat dit al te koop was, ik had er de afgelopen tijd helemaal geen aandacht aan besteed. Maar oh wat ben ik benieuwd naar het tweede deel in deze serie. Rode Koningin las ik in februari en vond ik enorm spannend, nu maar hopen dat dit deel net zo'n leuke leeservaring zal zijn.

1 people left comments on: "Bookwishlist #15"

  1. De Graces is echt supergoed!!! Laure Eve is echt een geweldige schrijfster :D

    BeantwoordenVerwijderen