Boeken die ik opnieuw zou willen lezen

zondag 18 september 2016




Soms lees je een boek dat je op een bepaalde manier raakt. Je houd zoveel van dit boek en genoot toen je het las. Zulke boeken willen we meer lezen, maar die zijn er niet altijd. Daarom zou ik een paar boeken opnieuw voor het eerst willen lezen. Deze keer heb ik het over losstaande boeken.



Laurel heeft een school opdracht waarbij ze een brief aan een overleden moet schrijven, maar het blijft niet bij een brief. Heel dit boek is gevuld met brieven aan overleden personen en in die brieven stort Laurel haar hart uit. Ze vertelt over haar eerste verliefdheid en over haar zus die overleden is. Het was echt een heel mooi boek en hierdoor ben ikzelf meer brieven naar mijn vader gaan schrijven.


Mijn Hart en Andere Zwarte Gaten las ik eind 2015. Dat jaar er voor was ikzelf depressief geweest en dit boek voelde alsof ik echt werd begrepen. De personages in dit boek zijn depressief en willen zelfmoord plegen. Het wordt zo mooi uitgelegd hoe ze zich voelen en wat er allemaal door hun hoofd gaat. Een heel heftig onderwerp, maar goed dat het is geschreven.



Ook in dit boek is depressie een onderwerp, maar hier speelt het niet zo'n grote rol als bij Mijn Hart en Andere Zwarte Gaten. Finch is een beetje een vreemde jongen en is depressief. Doordat mensen hem vreemd vinden heeft hij geen vrienden en kan hij er ook niet echt over praten. Tot hij Violet ontmoet, die ook veel verdriet heeft. Ze doen samen een project voor school en in het boek lees je wat ze allemaal doen voor dat project. Een prachtig boek met een emotioneel einde.


Het is november op het eiland Thisby en iedereen is in de ban van de Scorpio Races. Ruiters moeten zo lang mogelijk op hun waterpaarden zitten terwijl ze over het strand races. Normaal zijn er alleen maar mannelijke ruiters, maar Puck Connolly is de eerste vrouw, en op een echt paard. Sean Kendrick heeft de jaren er voor gewonnen en wordt goede vrienden met Puck.
Maggie Stiefvater is al heel lang mijn favoriete auteur en haar boeken hebben een unieke wending. En dit boek vind ik zo tof en het geeft me een heel fijn gevoel als ik het zie.


Natuurlijk moet de Appeltaart van Hoop in het lijstje. Dit is nu een van mijn favoriete boeken. Oscar en Meg zijn beste vrienden en die vriendschap wordt flink op de proef gesteld door iets wat helemaal niet de bedoeling was. Deze personages zijn zo mooi en oprecht. Ik houd enorm veel van dit boek.


Welk boek zou jij weer voor het eerst willen lezen?

2 people left comments on: "Boeken die ik opnieuw zou willen lezen"

  1. Ik heb alleen Dodenrit nog niet gelezen, maar de rest zou ik oog graag weer voor het eerst willen lezen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet nodig beginnen aan Waar het licht is, maar het ontbreekt me nog steeds aan tijd. Time's precious.

    BeantwoordenVerwijderen