Weer een boektag

woensdag 31 augustus 2016




Het is weer zo ver, ik heb totaal geen inspiratie voor 'originele' blogposts, dus ik heb weer een boek tag opgezocht met leuke vragen, en die ga ik beantwoorden!



Heb je een bepaald plekje waar je leest?

Het liefst lees ik in mijn bed. Ik mijn slaapkamer is het lekker rustig en ik ben omringd door boeken. Anders vind ik het ook wel fijn om in de tuin te lezen, maar dan moet het wel rustig zijn. Of op de bank met mijn kat op schoot.


Boekenlegger of een stukje papier?

Ik heb een hele leuke mok gevuld met boekenleggers in mijn boekenkast staan. Bij elk boek kies ik een boekenlegger.


Kan je zomaar stoppen met lezen

Nee, het liefst stop ik bij een nieuw hoofdstuk. Soms stop ik wel eens als er een nieuw paragraaf is, maar dan alleen als ik zeker weet dat ik weer snel door ga lezen.


Eet of drink je tijdens het lezen?

Een kopje thee tijdens het lezen vind ik erg fijn, maar eten doe ik liever niet. Ik ben veel te klunzig en wil mijn boeken graag schoon houden. Dus alleen een kopje thee.


Kun je naar muziek luisteren terwijl je leest?

Door mijn beperking kan ik me niet zo heel goed concentreren, dus het liefst is het zo stil mogelijk als ik lees. Daarom lees ik ook zo graag op mijn kamer.


Een boek tegelijk, of meerderen?

Een boek tegelijk! Opnieuw met mijn concentratie. Sowieso wil ik mijn aandacht liever bij een boek houden.


Alleen thuis lezen, of overal?

Ik neem niet overal mijn boek mee naar toe, alleen als ik in de bus zit of naar het ziekenhuis moet en weet dat ik moet wachten. Anders moet ik hem in een tas stoppen en dat word weer zwaar en ik ben bang dat hij beschadigd raakt.


Hardop lezen, of in je hoofd?

Ik weet nog goed dat ik zo blij was toen ik voor het eerst doorhad dat ik in mijn hoofd kon lezen, waarom weet ik niet. Maar ik lees nog altijd in mijn hoofd. Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat ik een mooie voorleesstem heb. Dat moet ik maar eens gaan testen als ik ooit kinderen heb.


Sla je wel eens stukjes over?

Nee nee nee, absoluut niet! Straks mis ik iets enorm belangrijks of leuks en ik wil alles lezen wat er in het boek staat.


Breek je de rug wel eens?

Bij sommige boeken kun je dat gewoon niet voorkomen, maar ik probeer wel te zorgen dat er geen vouwen blijven. En ergens heeft het wel wat hoor, vouwen in een rug. Het geeft een boek meer karakter.


Schrijf je wel eens in boeken?

Nee, dat wil ik niet. Ergens snap ik wel dat mensen het doen, maar ik doe het liever met briefjes die ik er dan in plak.



Sorry voor gebrek aan originaliteit en korte antwoorden, maar ik wilde niet nog een upload-dag missen.


Een reactie plaatsen