Lieve Nicky... #3

woensdag 17 augustus 2016






Dit heb ik al twee keer eerder gedaan, een brief naar mezelf. Maar toen was het naar mijn oudere ik en jongere ik. Deze blogjes vond ik zo leuk om te maken, dus ik heb besloten er nog een te doen. Deze brief is naar mij als negentienjarige. Een brief naar mij in het nu.


Lieve Nicky...

De laatste tijd is je leven best wel veranderd. In april ben je verhuist, in juni had je je rechtszaak en in juli heb je te horen gekregen dat je die hebt verloren wat ook wel betekend dat ze niet geloven dat je ziek bent. Maar he, jij en je omgeving weten het en we gaan gewoon verder kijken hoe jij je toekomst kunt opbouwen. 

Je hebt je kleine obsessies weer terug waar je zo gelukkig van wordt. Je struint het internet af opzoek naar plaatjes en inspiratie en schrijft dit vervolgens op waarna je het weer vergeet en weer een nieuwe obsessie hebt. Maar je weet dingen waar je van houdt ook wat beter vast te houden. Zo ben je opzoek naar woorden die je inspireren om gedichtjes te schrijven, en je hebt nu eindelijk een notitieboekje speciaal voor gedichtjes. 

Op dit moment heb je achttien boeken gelezen dit jaar, en je bent bezig met de negentiende. Goed bezig, want vorig jaar las je er negentien. Je zet geen doel voor je zelf op, omdat het dan als een opgave voor je voelt. Je leest voor je plezier en het maakt niet uit hoeveel pagina's per dag je leest of hoeveel boeken per jaar. Als je maar geniet, dat is het belangrijkste. 

Vorige week las je een boek dat je enorm veel heeft gedaan. De Belevenissen van een Muurbloem raakte je recht in je hart en sindsdien ben je er mee geobsedeerd! Dat maakt niet uit, zoals ik zei maakt het je gelukkig en dat is goed. De film heb je ook gezien, dat heeft je ook ge├»nspireerd. De muziek, mooie woorden en belevenissen hebben ook iets met je gedaan en je bent er veel mee bezig. Zo ben je een klein boekje aan het vullen met niet alleen quotes uit die film en dat boek, maar ook van liedjes en gedichtjes. Zelfs je eigen gedichtjes. 

Je bent ook veel meer bezig met je blog en mede door je contact met andere bloggers ben je stapje voor stapje aan het groeien. Je hebt mensen leren kennen waarmee je kan lachen via het internet en binnenkort ga je er een paar ontmoeten en stiekem vind je dat enorm spannend. Je bent bang dat ze je in het echt niet zo aardig zullen vinden of dat je je teveel opstelt en ze daarom wegduwt. Maar je hoeft niet bang te zijn, laat het gewoon over je heen komen en leef in het moment! 

Je hoofd zit trouwens vol idee├źn en eindelijk doe je daar eens iets mee! Zo heb je je gedichtenboekje en je boekje vol inspiratie. Je bent van plan om je kamer eens op te fleuren en eindelijk die schilderijen ophangen. Alles krijgt ook steeds meer een plekje en je boekenkast in je pronkstuk in je kamer, en hij raakt steeds voller. Je leert meer boeken kennen en bent er enorm enthousiast over. 

Blijf de dingen doen die je blij maken, laat die inspiratie komen en doe er iets mee. Wees niet bang om je gevoelens te uiten of dingen te doen die je een beetje spannend vind. Leef je leven en geniet er van!

 Veel liefs, Nicky.



3 people left comments on: "Lieve Nicky... #3"

  1. Hey Nicky,
    Die brieven die je schrijft zijn altijd zo mooi, persoonlijk en oprecht. Als je weer eens in een dipje zit, moet je gewoon deze brief erbij pakken en dan weet ik zeker dat je je weer een stukje beter voelt. En lieve Nicky, blijf lekker doen wat je leuk vindt, dan komt alles echt wel goed. Go you!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik zo'n brief van mezelf zou krijgen, zou ik echt onder de indruk van mezelf zijn. Mooi geschreven Nicky! :)

    BeantwoordenVerwijderen