#ikleesNLs

woensdag 3 augustus 2016





Sinds een tijdje interesseer ik me veel meer in Nederlandse uitgevers dan voorheen. Iemand herinnerde me er aan dat zonder die Nederlandse uitgevers er niet alleen geen boeken naar het Nederlands vertaald worden, maar er ook geen leuke evenementen zijn. En daarom moeten we ze steunen!



Nu kwam er een paar dagen geleden #ikleesNLs tot leven. Hierbij kwam ook een artikel online waarin verteld wordt waarom het zo belangrijk is dat we Nederlands blijven lezen. Best of YA, Blossom Books, Celebratebooks en De Boek Pioniers presenteren deze campagne om de liefde voor Nederlandse boeken te verspreiden. In het artikel wordt alles heel goed uitgelegd.


Om deze campagne te steunen ga ik vertellen waarom ik het liefst Nederlands talig lees.

Ik heb al vaker verteld dat ik al ontzettend lang lees. Sinds mijn vijftiende heb ik me meer in Young Adult geïnteresseerd en ik heb dus een hoop boeken van Nederlandse uitgeverijen. Ik lees het liefs Nederlands talig omdat ik dan zeker weet dat ik elk woord begrijp. Het verhaal komt dan een stuk beter over voor mij en het leest ook wat makkelijker weg.





En daarom wil ik deze campagne steunen. Ik vind het belangrijk dat mensen Nederlands blijven lezen, want zo kunnen ze boeken blijven vertalen en leuke evenementen organiseren. Wat ik ook zo leuk vind aan de uitgeverijen is dat ze zoveel contact met lezers houden via social media.

Wil jij nou ook deze campagne steunen? Gebruik dan de hashtag #ikleesNLs en spread the Dutch book love!

1 people left comments on: "#ikleesNLs"