Een hoopje fandoms

zondag 14 augustus 2016




Ik was al even op zoek naar een tag om te doen, en Joost vertelde me over zijn 'The Ultimate Fandom Tag' en zei dat ik die mocht doen. In eerste instantie was ik een beetje bang omdat ik dacht dat ik niet op alles zou kunnen antwoorden. Maar ik bekeek de vragen, en ik kan ze toch allemaal beantwoorden! Dus hier komen ze!


1.Aantal fandoms: van hoeveel Fandoms ben jij lid van (een gok doen voor het aantal mag)?

Dit is denk ik de lastigste vraag, want ik heb geen idee. Ik kan zelfs denk ik niet eens gokken. Sowieso Harry Potter, Hunger Games, The Raven Cylce, Snow White trilogie, Selection series en nog een hoop. Ik ben zeker een paar belangrijke vergeten. Maar een aantal dus.

2. Eerste fandom: Welke Fandom kwam voor het eerst in jouw leven en heeft nog steeds een plekje in jouw hart?

Dat moet Harry Potter zijn. Ik zag dat mijn vader de boeken las, en mijn eerste bioscoopfilm was Harry Potter and the Chamber of Secrets. Als klein meisje deed ik alsof ik een heks was. Ik sleep takjes en deed alsof dat mijn toverstok was. Ik pakte een pan uit de keuken en ging in de tuin drankjes brouwen. Ik wilde zo graag naar Zweinstein. Ja, ik heb altijd al van Harry Potter gehouden.




3. Nieuwe fandom: Van welke Fandom ben je voor het laatst lid van geworden?

Jeetje, uhm. Ik denk die van The Perks of Being a Wallflower. De film had ik al eerder gezien, maar het boek las ik vorige week uit en sindsdien struim ik Tumblr af voor plaatjes en ik kijk scenes terug op youtube. Deze heb ik misschien iets te vaak gezien...

4. Fictieve karakters: Noem je favoriete karakter uit een boek, serie, film, cartoon/anime en game.

Ah, dit is een leuk vraag, maar ook lastig. Ik ga er niet te lang over na denken en kies gewoon wie op dit moment (als ik dit schrijf dus) mijn favorieten zijn. Uit een boek is dat Sam van the Perks of Being a Wallflower. Zij is zo cool en lief en ik wil ook op de achterkant van een truc staan en doen alsof ik vlieg. Uit een film ga ik voor Tim van About Time. Hij kan tijdreizen en is een beetje een kneus, maar ontzettend lief en grappig. Uit een serie is het Phoebe van Friends, zij is zo grappig! Uit een cartoon moet ik voor Toph gaan van Avatar: The Last Airbender omdat ze zo cool is. En tot slot uit een game, En dat is Ellie van The Last of Us. Heel cool en lief en sterk.




5. Echte beroemde personen: Noem je favoriete YouTuber, acteur/actrice en artiest/band.

Dit vind ik denk ik wat makkelijker. Als youtuber ga ik voor Carrie van ItsWayPastMyBedTime. Carrie is ontzettend lief, wijs en creatief. Ze is net als ik gek op lezen en laat die liefde dan ook zien. Mijn favoriete actrice is Emma Watson. Niet alleen omdat ze enorm getalenteerd is, maar ze is ook grappig en lief en ontzettend wijs. En als artiest ga ik voor Ed Sheeran. Zijn muziek is zo mooi, en hijzelf is heel erg lief en leuk.

6. Het Heldendrietal: Noem drie helden uit Fandoms die elke strijd kunnen overwinnen!

Oeh, weer zo'n leuke vraag! Als eerste ga ik voor Lumikki Andersson uit the Snow White trilogie. Ondanks haar angsten en verleden is ze enorm sterk en gefocust. Gansey van The Raven Cylce omdat hij heel erg slim is en dingen kan opzoeken in boeken. En tot slot ga ik voor Maya van the Darkness Rising want zij kan in een poema veranderen. Ja, dat is een goed team!


7. Het Schurkendrietal: Noem drie slechteriken uit Fandoms die je nooit tegen wilt komen in een donker steegje!

Er zijn best wel een paar fictieve slechteriken waar ik bang van ben, hehe. Voldemort uit Harry Potter natuurlijk. Er is denk ik niemand zo slecht als hem.  De infected van The Last of Us wil ik ook niet tegenkomen, zeker niet de Bloather, En tot slot Azula van Avatar, Haar vind ik echt gestoord en ze kan bliksem sturen. Bah.

8. Een uitstapje naar een Fandomwereld: Noem drie werelden uit Fandoms waar je wel een bezoekje aan zou willen brengen.

Natuurlijk moet de wereld van Harry Potter er bij, kom op. Ik wil toveren! Dan de wereld van Dodenrit, ook al is dat niet een echte wereld? Ik wil een waterpaard vangen en er op rijden op het strand! En ik wil naar het Honderd-Bunderd-Bos om Winnie the Pooh ontmoeten. Sssst!



9. Fictional crushes: Noem drie fictieve karakters waar je een beschuitje mee wilt eten.

Gansey uit the Raven Cycle. Hij is slim en houdt van lezen. Samuel Roth uit de Wolven van Mercy Falls. Hij is enorm lief, houdt ook van lezen en schrijft liedjes. En Sean Kendrick van Dodenrit. Hij is wat stiller, erg lief en houdt enorm veel van zijn paard. En ja, al deze personages zijn van Maggie Stiefvater. Ze weet wat wij meiden willen.


10. De ultieme samenwerking: Noem drie verschillende personages uit drie verschillende Fandoms die elkaar zouden moeten ontmoeten om samen een team te vormen.

Dit lijkt een beetje op vraag zes. Ik ga voor wat meer kwetsbare personages zodat ze het beste in elkaar naar boven kunnen halen. Als eerst Charlie van the Perks of Being a Wallflower. Hij is enorm kwetsbaar, maar ook erg slim en ontzettend lief. Aysel van Mijn Hart en Andere Zwarte Gaten. Zij is wat pittiger en heeft wat meer moeite zich te uiten, Charlie kan haar daarbij helpen. En tot slot Finch van Waar het Licht is. Hij is erg gepassioneerd en heel erg zichzelf. Ik denk dat ze wel een goede vriendengroep maken en elkaar kunnen helpen.


Ah, ik vond dit echt ene leuke tag! Complimenten naar Joost, ik vond het enorm leuk om de vragen te beantwoorden. 

En natuurlijk moet/ga ik iemand taggen en ik tag Nienke! Ik weet dat ze niet enorm dol is op tags, maar ik wil haar antwoorden graag zien.

2 people left comments on: "Een hoopje fandoms"