Echt van vroeger

vrijdag 19 augustus 2016




Ken je dat gevoel, dat gevoel dat als je iets van vroeger herkent, dat je dan een fijn, warm en vertrouwd gevoel krijgt? Dan zie, hoor, voel of ruik je iets en je voelt je in eens weer even kind en wil ook weer even kind zijn. En daarom wil ik het even hebben over dingen van vroeger die ik me nog kan herinneren of waar ik zo'n gevoel over heb.




Bakker Bart



Ik weet niet precies wanneer, maar toen ik nog best klein was begonnen mijn ouders een Bakker Bart. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik voordat ik naar school ging even de bakkerij nog inliep. Mijn vader was dan volop bezig om al het brood klaar te maken en meestal lag er dan ook al een ontbijtje voor me klaar.
Vaak als ik langs een Bakker Bart in de stad loop en ik ruik alles weer, doet me dat even denken aan vroeger. Soms koop ik ook nog iets lekkers, en dan kijk ik stiekem naar hoe het er achter uitziet en alles lijkt er op. Heel leuk!


Disney van vroeger


Ik heb altijd al van Disney gehouden, en zal dat ook altijd blijven doen. Maar de Disney van vroeger was toch echt het beste, voordat het zo met de computer gemaakt was. Ik weet nog dat ik Disney films op videoband had en hem eerst helemaal moest terugspoelen om hem te kunnen kijken. En dan begonnen de credits en hoorde je de muziek en het gezang. Films zoals Frank & Frey, Bambi en natuurlijk Sneeuwwitje hebben dat voor me. Geweldig!



Camera's van vroeger


Ik kan me niet herinneren hoe de camera er uit zag, maar ik kan me wel herinneren dat mijn moeder en ik naar de Kruidvat gingen om de ontwikkelde foto's op te halen. In het voor vakje van zo'n envelop zat dan altijd het gebruikte rolletje en dat vond ik zo bijzonder om te zien. We hebben ze nog steeds en ik vind het echt mooi. Ik wil zelf beginnen met analoge fotografie en dat doet me enorm aan vroeger denken.



Wanneer had jij dit gevoel voor het laatst?

Een reactie plaatsen