De kleine dingen

zondag 21 augustus 2016




Ik kan enorm genieten van de kleinste dingen. Mensen zeggen wel eens dat ik ook voor detail hebt, en dat helpt er enorm mee. Zo vallen de kleine dingen me wat sneller op.




Regendruppels is een van die dingen. Niet alleen op ramen, maar ook op planten of las ze ergens aan hangen. En als dat dan samen gaat met de zon vind ik dat werkelijk prachtig.
Als ik in de auto zit en het regent kijk ik naar de druppels die langs het raam kruipen en ik kijk welke het snelste is. Maar niet alleen dat vind ik mooi aan regen. Ook de geur vind ik heerlijk, en het geluid als ze ergens op vallen. Noem mij maar gek, maar ik houd van regen,



De natuur is natuurlijk niet klein, maar minder mensen hebben er nog oog voor. De natuur heeft er miljarden jaren over gedaan om zichzelf te ontwikkelen en dat vind ik zo'n wonderlijk idee. Ik heb een beetje een vreemde theorie dat bomen verhalen met zich mee dragen, dus een boom kan duizenden verhalen bevatten. En bergen en rivieren. Er is een heel mooi nummer dat verteld dat wanneer je een steen verlegd in een rivier, dat het een totaal andere rivier is. De rivier slijpt de stenen rond en zacht. Oh, ik vind dat zo'n mooi idee.



En dieren moeten er ook bij! Ik ben een enorm grote dierenvriend, elk diertje vind ik geweldig. Mensen vinden dieren al gauw dom of nutteloos, maar ik niet. Dieren kunnen zich natuurlijk niet uiten met woorden, maar wel anders. Ze kunnen zoveel liefde met zich mee dragen. Ik kan ook uren naar Animal Planet kijken, of filmpjes van dieren. Dit vind ik een van de mooiste filmpjes. Verder vind ik dieren natuurlijk prachtig, en ik denk niet dat ik een favoriet heb.


Van welke kleine dingen geniet jij het meest?

1 people left comments on: "De kleine dingen"

  1. Die foto's van regendruppels zijn echt heel mooi! Ik geniet wanneer ik buiten een vogel zie - elke duif, merel, koolmees, mus of meeuw maakt mij blij :D en verder kan ik ontzettend genieten van de slappe lach hebben met vrienden/vriendinnen en mijn familieleden knuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen