De Belevenissen van een Muurbloem - Bookreview

woensdag 10 augustus 2016




Charlie gaat naar de bovenbouw. Hij is zeker geen sukkel, maar populair is hij ook niet. Zijn verlegen, hyperintelligente en sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloempje blijft.
Charlie probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama's, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen.
Op zijn eigen unieke, aandoenlijke en aangrijpende manier vertelt Charlie zijn verhaal aan de enige persoon die hij vertrouwt.


Een paar jaar gelegen zag ik de verfilming van dit boek en dat heeft zoveel met me gedaan. Ik kwam er al snel achter dat er dus een boek was en die moest ik lezen. Helaas kon ik hem nergens vinden en online was hij alleen als e-book verkrijgbaar. Tot ik hem in een boekenwinkel in een dorpje zag en toen moest ik hem wel meenemen. Ik ben er meteen in begonnen en het was geweldig! 

Charlie schrijft brieven aan de lezer waarin hij vertelt over zijn eerste jaar op de bovenbouw. Je leest hoe hij nieuwe vrienden maakt en in een achtbaan van emoties en avonturen stapt. En de hele tijd had ik echt het gevoel dat het voor mij was bedoeld, en het kwam ook op de juiste tijd.
Het voelde ook niet altijd als een boek, maar dus als een persoon die zijn verhaal aan mij vertelde. Charlie is iemand die erg kan afdwalen als hij schrijft en dat was erg vermakelijk. Het voelde allemaal zo echt en oprecht

Dit boek heeft echt veel met me gedaan. Het raakte me recht in mijn hart en is in mijn hoofd blijven hangen. Er stonden zoveel mooie dingen in die ik ga onthouden en gebruiken in het leven.

En als je dit boek ziet liggen, pak hem op en lees het! Het zal iets met je doen en je zal er van
houden!




Een reactie plaatsen