Boekenwinkel onveilig maken met een nerd

vrijdag 26 augustus 2016




Een tijdje terug leerde ik door bloggen en via twitter Joost van NerdyGeekyFanboy kennen. Stiekem wilde ik hem al een tijdje in het echt gaan ontmoeten, en vorige week vroeg hij plots of ik woensdag in Eindhoven kon zijn. Hij ging naar meerdere boekenwinkels in het land en wilde ook naar Van Piere komen.


Dus woensdag ging ik met de bus naar Eindhoven. Nog een heel gedoe omdat ik mijn eerste bus miste, maar dat kwam goed! Eerst ging ik nog even naar wat kledingwinkels en ik werd erg blij want de herfst collectie hing overal al! Herfst is mijn favoriete seizoen en ik ben dol op warme truien en vesten. Ik zag iets, maar besloot er nog even over na te denken.

Joost staat er volgens mij wel om bekend dat hij mensen De Appeltaart van Hoop aanraad, en dat mensen door hem dus ook het boek kopen. Zelf had ik al een tijdje mijn oog op het boek en ik zei dat ik hem misschien die dag wilde kopen, en dat vond hij stiekem heel leuk denk ik. Hij had me ook verteld dat het wel een boek voor mij zou zijn.

Eenmaal in de boekenwinkel hebben we gewoon rustig rond gekeken, maar al snel liep ik op de kinderafdeling af, want daar lag het boek dat ik zo graag wilde. Joost zag hem bijna meteen. Nog even keken we de winkel rond, en toen besloot ik hem af te rekenen. Toen we buiten waren liet ik Joost de boekenlegger zien die ik in de Celebratebook box zien omdat ik hem er zo op vind lijken. Hij vroeg of ik hem mee wilde nemen, omdat hij er een foto mee wilde maken.
Maar wat ik niet had verwacht was dat Joost ook iets voor mij had. Een paar weken terug was hij bij YALC in Londen en daar had hij Maggie Stiefvater ontmoet. Van te voren vroeg ik of hij hallo van mij wilde zeggen, maar hij had ook iets gevraagd. Hij had namelijk een bookplate voor me mee genomen. Ik was ontzettend blij en gaf hem ook een knuffel. Nu nog bedenken in welk boek ik hem ga plakken.

En toen namen we weer afscheid. Joost ging met de trein naar zijn volgende bestemming en ik ging nog even naar de H&M om een trui te kopen die ik eerder had gezien.
Mijn stiefvader had van te voren voorgesteld dat ik met hem mee naar huis kon rijden, ik moest eerst wel even naar zijn werk lopen. Dat is vrij dicht bij het centrum, maar ik ben erg lang onderweg geweest. Het had tien minuten duren, maar ik kon de weg niet vinden en was een halfuur onderweg. Met pijnlijke voeten en rug kwam ik bezweet en doodmoe aan.


De Appeltaart van Hoop.


Al heel lang wilde ik een trui in deze kleur. Okergeel of mosterdgeel, echt een herfstkleur. En bij de H&M hadden ze hem!

Gisteren was erg vermoeiend voor mij, en de dag er na voel ik dat extra. Maar ik heb het erg leuk gehad en vond het erg gezellig! Volgende maand ga ik waarschijnlijk naar Yalbal en daar heb ik enorm zin in! Hopelijk kan ik dan nog meer bloggers ontmoeten en dat lijkt me heel leuk.

1 people left comments on: "Boekenwinkel onveilig maken met een nerd"