Wat de boekenwereld staat te wachten in de herfst

vrijdag 8 juli 2016




Natuurlijk zitten we nog midden in de zomer, ook al werkt het weer niet echt mee. Maar in het najaar komen er weer een hoop leuke boeken uit, en er staan ook wat andere dingen om de planning. Stiekem kijk ik daar enorm naar uit. Sowieso is de herfst mijn favoriete seizoen, zeker om in te lezen. Lekker met een dikke trui, dekentje en kopje thee lezen in de tuin, of binnen als het toch te koud is.



Literatour

19 september t/m 25 september is het Literatour, de Nederlandse boekenweek voor jongeren. Heleen Vreeswijk, Mirjam Mous en Alex Boogers schreven een verhaal voor 3PAK. Dit wordt het boekenweek geschenk die je zoveel in de boekhandel én online cadeau krijgt.


Nieuwe boeken

Siren:

Eindelijk mogen we weer gaan smullen van de schrijfkunsten van Kiera Cass! Ik heb al enorm genoten van de hele Selectie serie en ben verliefd op haar schrijfstijl. In oktober komt haar nieuwste boek Siren uit! Siren gaat over Kahlen. De oceaan redde haar van een vreselijke schipbreuk en in ruil voor haar leven moet ze de oceaan honderd jaar dienen als sirene. Met haar dode stem lokt ze mensen de diepe zee in. Maar dan ontmoet ze Akinli.

Vermist: 

Heleen Vreeswijk komt dit najaar met een nieuw boek. Ik heb nog nooit een boek van haar gelezen, maar nadat ik dit hoorde ga ik dat toch maar eens doen. Vermist gaat over een groep jongeren die op stage gaan in de Filipijnen waar ze worden gesmokkeld naar een groep mensenhandelaren. De groep wordt verkocht aan een inheemse stam en vanaf dan zijn ze niet meer terug te vinden. Ze proberen te ontspannen, maar dat gaat niet zo gemakkelijk in de jungle.
Vermist verschijnt in september.

De Beste Beer van de Wereld:

Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik dol ben op Winnie de Poeh. Ik heb de complete verhalenbundel en de knuffels liggen nog in mijn kast. Toen ik zag dat dit er aan komt kon ik mijn geluk niet op. Omdat dit beertje al negentig jaar in ons hart zit, is er een nieuwe verhalen bundel waardoor je kunt wegdromen naar het Honderd-Bunderd-Bos. Poeh, Knorretje en alle andere lieve diertjes bereiden zich voor op het bezoek van een draak en er komt een pinguïn in het bos. Iejoor maakt zich voor druk om zijn hoekje en Poeh Beer gaat op zoek naar de kop van de Nijl.
Winnie de Poeh is echt een groot deel van mijn kindertijd geweest, dus hier kijk ik enorm naar uit. De Beste Beer van de Wereld verschijnt in november.

Ontknopingen: 

Van de Endgame serie en de Reboot serie komen in oktober de ontknopingen uit. En van de Watersaga serie komt in januari 2017 het laatste boek uit. Zelf ben ik nog niet aan deze series begonnen, dus ik  heb daar nog niets van gelezen. Ik hoop wel snel in de boeken te beginnen.


Verfilming Nerve:

Vey meldt zich aan om mee te spelen in LEF, een spel dat online live wordt uitgezonden. Alles draait bij LEF om durven en je grenzen verleggen. De spelmakers blijken Vey goed te kennen. Ze wordt verleid met prijzen die van haar ThisIsMe-pagina zijn gehaald en ze wordt gekoppeld aan dé perfecte jongen, de woest aantrekkelijke Ian.
In het begin is het spel geweldig: Vey en Ian krijgen veel fans die hen aanmoedigen om steeds riskantere uitdagingen aan te gaan, waarbij steeds meer te winnen valt. Maar dan krijgt het spel een dramatische wending, en het is alles of niets voor Vey.


Zelf heb ik Nerve nog niet gelezen, maar het klinkt erg goed. Zo goed dat het dus is verfilmd. Emma Roberts en Dave Franco spelen de hoofdrollen en het ziet er nu al goed uit. Op 22 september komt de film in de Nederlandse bioscopen. Je kunt de trailer hier bekijken.

*Informatie van Unieboekspectrum*

Celebratebooks box:

Begin september komt de derde Celebratebooks box binnen en het thema is heel erg leuk. Midnight Mystery past perfect bij de herfst en Halloween. Zelf heb ik de box al besteld en ik weet dat al meer dan 50% van de box is verkocht. Dus als je hem nog niet hebt besteld, maar wel graag wilt moet je snel bestellen. De box is hier te koop.



En dat was wat ik tot nu toe weet. Ik ben erg benieuwd naar Siren en Vermist. 

3 people left comments on: "Wat de boekenwereld staat te wachten in de herfst "

  1. Fijn dat je alles zo op een rijtje hebt gezet! Nerve lijkt me ook erg gaaf, ik denk dat ik voordat de film uitkomt het boek maar eens moet gaan proberen. Oh, en ik ben ook onwijs benieuwd naar Siren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om dit zo in een artikeltje te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vermist wordt vast zo tof! Nerve is ook erg cool, ik ben benieuwd naar de verfilming! Ik kan ook niet wachten op het einde van Endgame en Reboot, allebei hele toffe series vol met actie! :D

    BeantwoordenVerwijderen