Pronkstukken in mijn boekenkast

vrijdag 22 juli 2016




Er staan al aardig wat boeken in mijn boekenkast en ik vind er een hele hoop erg mooi, maar deze boeken zijn toch echt wel mijn pronkstukken. Ik laat ze stuk voor stuk zien en vertel er een beetje over.


Alice's Adventures in Wonderland & Other Stories.

Ik ben altijd al verliefd geweest op sprookjes, vooral op het origineel. Op internet kwam ik dit prachtige boek tegen en ik vroeg hem voor Kerst. Het is een prachtige uitgave gevuld met alle verhalen van Alice in Wonderland. De originele illustraties staan er ook in, maar het mooist vind ik de aankleding van de buitenkant. Het boek is roze en Alice en Mad Hatter staan op de cover. verder is het mooi aangekleed met goud, zelfs de uiteindes van de pagina's zijn goud. Echt prachtig!





Harry Potter and the Philosopher's Stone Illustrated edition. 

Al sinds ik me kan herinneren ben ik dol op Harry Potter. De boeken die eerst van mijn vader waren zijn nu van mij en ik heb ze allemaal gelezen. Ik heb ook alle films gezien en weet een hele hoop. Afgelopen jaar kwam ik er achter dat deze prachtige uitgave er was. Die moest ik natuurlijk hebben. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag en ben er nog altijd enorm blij mee. Er staan prachtige illustraties in en alles ziet er zo mooi uit. Het leukste vind ik dat Jam Kay zich niet heeft gehouden aan de tekeningen van J.K. Rowling of de films, want alles heeft wat nieuws. Dit is perfect om voor te lezen aan je kind, maar ook om zelf doorheen te bladeren.





Het complete boek van Winnie de Poeh.

Niet alleen de Disney versie van dit lieve beertje heeft een plekje in mijn hart, maar de originele ook. Als klein meisje had ik een geel boekje met een van de verhalen van Winnie de Poeh, maar die raakte ik kwijt. Daar was ik altijd enorm verdrietig over, en ik had al een tijdje mijn oog op dit exemplaar. Helaas kon ik hem nergens vinden, tot hij tweedehands op Bol.com stond. Ik kreeg hem van mijn moeder en daar ben ik nog altijd enorm blij mee. De originele verhalen en illustraties staan er in, en het is zo mooi. Hier word ik echt blij van.





De Kabouter

Dit boek was van mijn moeder toen ze een klein meisje was, en nu is hij van mij. Het is eigenlijk een soort encyclopedie over de wereld van kabouters, maar dan op een hele leuke manier. Het boek staat vol informatie over kabouters en dat is leuk aangekleed met allemaal illustraties. Hij is al redelijk oud en staat echt heel mooi in mijn boekenkast.




Een reactie plaatsen