Mijn favoriete games

zondag 10 juli 2016




Misschien zou je het niet zo snel zeggen (of juist wel), maar ik ben een gamer. Misschien niet zo heel vaak, maar ik vind het wel erg leuk.

Toen ik nog erg klein was hadden we de eerste Nintendo in huis met een Mario spel. Toen wist ik nog niet zo goed wat het inhield, maar ik vond het erg leuk als ik de controller mocht vasthouden en om toe te kijken hoe mijn vader het speelde.
Later kregen we de Game Cube en toen begon mijn liefde voor het gamen. Spellen zoals Mario Kart, Mario Party, Sims 2 en de Avonturen van Winnie de Poeh waren spellen die ik graag speelde.
Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik ook mijn eerste Nintendo DS. Ik had een aantal spelletjes, maar Mario Bros speelde ik het liefst. Dat spel hebben ik en mijn vader heel vaak uitgespeeld.

Een aantal jaar later wilde mijn ouders een Blueray speler, en ik wilde graag een PS3. Feest voor mij, want er was een PS3 waar je ook Blueray op kon afspelen. Mijn moeder en ik haalde hem bij de speelgoed winkel en ik was dolblij. En daar begon mijn liefde. Ik ga het hebben over mijn favoriete spellen op de PS3.


Het eerste deel van Little Big Planet zat bij de spelcomputer, en het is dan ook het eerste spel dat ik er op speelde. Je speelt een heel klein poppetje die je kunt aankleden zoals je wilt, Met dat poppetje reis je door de meest kleurrijke en wonderlijke wereld om een schurk te pakken te krijgen. Het is enorm schattig en leuk en wordt ook steeds moeilijker. Inmiddels zijn er vier delen van uitgekomen waaronder een karting game. Het eerste deel is nog altijd mijn favoriet.


Op een dag liep ik de woonkamer binnen en ik zag dat mijn oudste zus Tomb Raider Underworld zat te spelen. Op dat moment was Lara onder water en er waren haaien. Mijn zus vond dit zo eng dat ze gilde en de kamer uit rende. Zonder flauw benul wat ze er zo eng aan vond pakte ik de controller op en begon te spelen. En ik bleek er nog eens heel goed in te zijn ook! Vanaf toen speelde ik heel vaak Tomb Raider. Een paar jaar geleden kwam dit deel uit, waar het verhaal eigenlijk opnieuw begint. Deze animaties zijn zo mooi en het spel is enorm spannend. Wel wat minder puzzelen en raadsels oplossen, maar nog altijd heel goed. Het nieuwste deel is helaas niet verkrijgbaar voor de PS3.


Rayman had ik ook wel eens op de Game Cube gespeeld, maar ik vond het altijd wat lastig. Mijn moeder kocht deze voor zichzelf, maar ik vind het er ook wel tof uit zien. Wat het doel is weet ik niet precies, want ik heb hem eigenlijk nooit uitgespeeld. Maar ik vind hem wel heel erg tof.


Maar mijn favoriet is denk ik toch wel The Last of Us. Mijn moeder liet me de trailer zien in 2011 en ik was enorm enthousiast. Helaas bleek dat het spel toen niet doorging, waar ik enorm van baalde. Maar ongeveer een jaar later zat ik in de bioscoop, en ik zag de trailer weer langskomen. Ik kon mijn geluk niet op en vertelde me het meteen aan mijn moeder.
Ik kreeg het spel van haar toen het uitkwam en begon meteen. De animaties zijn zo echt dat het net was of ik een film keek. Maar daarnaast is het verhaal ook heel goed, en ik heb serieus een keer zitten huilen. Verder is het ontzettend spannend. Er is ook een minigame: The Last of Us: Left Behind. En ik heb de strip gelezen.
Als het goed is zit er een deel twee aan te komen en daar kijk ik enorm naar uit.


Wat zijn jouw favoriete games?

1 people left comments on: "Mijn favoriete games"

  1. Wat leuk dat je ook games speelt, dat wist ik helemaal niet! Ik ben zelf verder gegaan dan de Nintendo DS en eindeloze potjes Mario Bros. The last of us lijkt me wel heel cool trouwens, als we een sleepover houden moet je niet maar even aan me laten zien :)

    BeantwoordenVerwijderen