Eenzaam en Extreem Ver Weg - bookreview

vrijdag 29 juli 2016


De 16-jarige Seren leeft aan boord van de Ventura, een ruimteschip van de NASA. De bemanning omvat meerdere generaties en is op weg naar de dichtstbijzijnde bewoonbare planeet.
Seren worstelt met de zin van het leven, haar familie en de liefde. Haar generatie werd aan boord geboren, heeft de aarde nooit gekend, maar zal ook de eindbestemming niet bereiken. Haar leven speelt zich af aan boord van de Ventura, en iets anders zal ze nooit kennen. Tenminste... dat is de gedachte waarmee ze is opgevoed.


Voordat ik dit boek uit had, had ik er wel eens van gehoord bij boekenbloggers en op booktube kwam het ook voorbij. Eigenlijk leek het me niet zo interessant, omdat ik zich in de ruimte afspeelde. Maar toen kreeg ik dit boek in mijn Celebratebooks box. Nu wist ik er iets meer van af en werd ik wat enthousiaster. 

Eigenlijk schrijf ik dit stukje terwijl ik het boek nog niet heb uitgelezen, en eigenlijk moest hij al uit zijn want ik wilde de recensie op tijd af hebben. Op dit moment hoef ik nog maar 58 pagina's en die ga ik in bed lezen zodat ik morgen ochtend mijn recensie kan afmaken en dan komt hij toch nog op vrijdag online.

Hoera! Het is vrijdag en ik heb het boek uit!

In het begin twijfelde ik een beetje. Niet dat ik het slecht vond, het beviel me nog niet echt, het voelde ook wat langdradig. Maar later werd het wat interessanter. De schrijfstijl beviel me, de personages ook wel. Later in het boek vond ik alles wat dramatisch en overdreven. Ondanks dat vond ik het op het laatst ontzettend spannend en ik ben enorm benieuwd naar hoe het verder zal lopen. Het was leuk om dit genre eens te lezen en ik wil het zeker vaker doen.


1 people left comments on: "Eenzaam en Extreem Ver Weg - bookreview "

  1. Het einde vond ik inderdaad heel spannend! Nu ben ik zeker benieuwd hoe het verhaal in het tweede boek verder zal gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen