Boeken waar ik naar uitkijk!

vrijdag 15 juli 2016




Eens in de zoveel tijd maak ik een wishlist, maar dat is van boeken die al bij een Nederlandse uitgeverij zitten. Nu ga ik kletsen over boeken die nog vertaald moeten worden en die ik erg graag wil lezen.




Elk verhaal heeft een held. Elk verhaal heeft een schurk. Elk verhaal heeft een geheim.
Wink is het mysterieuze buurmeisje met het wilde, rode haar en een gezicht vol sproeten. Poppy is de beeldschone, manipulatieve blonde pestkop. Midnight is de lieve, onzekere jongen die tussen hen gevangen zit. Twee meisjes. Eén jongen. Eén zomer. Eén vreselijke avond.
Wat is er echt gebeurd? Iemand weet het. Iemand liegt
Blossom Books kondigde laatst vol enthousiasme aan dat dit boek bij hen zou worden uitgegeven. Ik had er nog nooit van gehoord, maar werd al meteen verliefd op de cover. Na wat speurwerk op het internet kwam ik achter waar het over ging. Op het eerste oog lijkt het op een normaal liefdesverhaal, maar ik heb zo'n gevoel dat er een duister tintje aan zit. Dat hoop ik in ieder geval!

Wink Poppy Midnight komt op 15 september uit bij Blossom Books



Van the Lunar Chronicles had ik al erg veel goeds gehoord, maar ik wist dat de laatste twee delen niet naar het Nederlands vertaalt werden. Heel jammer, dus ik begon er maar niet aan.
Nu hoorde ik laatst dat Blossom Books deze taak op zich neemt en de hele serie gaat vertalen. Hoera! De covers worden behouden en ik hoorde zelfs dat ook de novellas mee worden genomen. Ik kan nu al niet wachten op ze te lezen, vooral deel twee want dat gaat over Roodkapje. En Roodkapje is mijn favoriete sprookje!

Wanneer het precies gebeurd weet ik niet, maar de boeken komen uit in 2017 bij Blossom Books.


Een jaar geleden konden we al genieten van Rode Koningin. Dat boek vond ik al enorm tof en heel spannend. Het was toen nog niet bekend voor mij of Glass Sword ook vertaald zou worden. Maar dat gaat gebeuren. Zwaard van Glas! Ik ben ontzettend benieuwd hoe het verhaal van Mare verder gaat en ik kijk uit naar de actie.

Zwaard van Glas komt op 1 september uit bij Cargo


Een kort lijstje, maar wel erg leuk. Deze boeken wil ik allemaal erg graag in mijn kast hebben, en natuurlijk lezen!

Naar welk boek kijk jij het meeste uit?

Een reactie plaatsen