Lieve papa

zondag 19 juni 2016




Eigenlijk was ik niet van plan om een blogpost hierover te maken, want ik wil niet te sentimenteel doen op een dag zoals vandaag. Maar ik wil toch even wat opschrijven, en dit leek me een goede gelegenheid.


Lieve papa,

Normaal schrijf ik mijn brieven in dat ene notitieboekje, privé. Maar ik wil jou wat meer delen met de wereld, zo ook op mijn blog. En daarom is deze brief mijn blogpost van vandaag. 

Vandaag is de vijfde Vaderdag zonder jou (of de zesde, als je die van België meetelt), en elk jaar doet het een beetje minder pijn. Het went niet, maar ook weer wel. Het slijt. Vaak voel ik me schuldig dat ik minder verdrietig ben dan eerst, en dat ik er ook minder aan denk. Maar ik denk dat dat normaal is, en ook goed. 

Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik nog steeds moeite heb met deze brieven die ik aan je schrijf, misschien dat ik het daarom niet zo vaak (meer) doe. Je kan niet antwoorden, dus ik kan er ook geen gesprek van maken. Poeh, wat zou je zeggen als je dat wel kon? Waarschijnlijk iets heel liefs, grappigs of juist iets heel stoms (positief dan). 

Ik weet nog goed hoe de Vaderdagen vroeger waren. Je kreeg een knutselwerkje van school en meestal kocht ik iets bij de Blokker uit het euro schap, en daar was je dan oprecht heel blij mee. Volgens mij ben ik erg goed met cadeaus. Nu zou ik waarschijnlijk een boek voor je hebben gekocht, aangezien ik van de week in die mooie boekenwinkel was. Die had jij vast ook mooi gevonden. Er is een koffiebar, dus dat zit wel goed. Eigenlijk was jij ook wel een fangirl. Huilen bij films, en toen je het laatste Harry Potter boek uit had. Misschien zou je een van die mooie Lord of the Rings boeken nemen die daar lagen. 

Ik denk dat ik het lezen van jou heb. Ook een beetje van mama, maar die heb ik minder zien lezen. Jij hebt 'Duizend Schitterende Zonnen' wel een stuk of tien keer gelezen. Misschien moet ik er ook maar eens aan beginnen. Hij staat tenslotte in mijn kast, net als de Harry Potter en Lord of the Rings boeken. 

Dit was het wel denk ik. Dit was een van de brieven die ik af en toe aan je schrijf, en de eerste waarvan andere het nu ook mogen lezen. Ik hou ontzettend veel van je en mis je enorm 

Heel veel liefs, Nicky xxx



7 people left comments on: "Lieve papa"

  1. Tranen in mijn ogen van je mooie woorden. Je papa zou trots zijn op zo'n lieve dochter ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve nicky,
    Wat een lieve brief! En wat zou je vader trots geweest zijn op je! Ik weet zeker dat je vader blij is dat het je minder hard raakt als het eerste jaar, dat betekend dat je het een plekje gegeven hebt, niet dat je hem vergeten bent, hij en iedereen weet dat je hem nooit zal vergeten. Weet je lieve nicky, je vader is er niet meer, maar blijft leven door de herinneringen die jij hebt en deelt, daardoor word hij herrinert en blijft hij in het leven gehouden.
    Liefie ook al was het een vaderdag met een vader als sterretje, hopelijk heb je toch een fijne dag gehad.
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen