Book wishlist #13

vrijdag 24 juni 2016





Hoera! Deze dwerg heeft weer een paar boeken die ze aan haar wish list wil toevoegen. En natuurlijk wil ze die delen, dus veel plezier! (Man, ik ben slecht met blogpost beginnen.)



Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

Een tijdje terug las ik Hof van Doorns en Rozen al, en daar was ik enorm enthousiast over. Binnenkort komt deel twee uit, en ik ben enorm benieuwd. Hoe gaat het verder met Feyre en Tamlin en zal er vrede zijn (ik denk van niet). En hoe gaat Feyre met haar nieuwe krachten om. Ik kan niet wachten!




De achttienjarige Gideon Blake is commando in opleiding. Bij een van zijn eerste oefeningen valt hij uit een helikopter. Hij overleeft de val op wonderbaarlijke wijze, maar vanaf dat moment is alles anders.
Gideon ontdekt dat hij een incarnatie is van een van de legendarische vier ruiters van de Apocalyps. De ruiters worden bij elkaar gebracht door het mooie maar vreemde meisje Daryn, omdat zij weet dat de wereld in groot gevaar is. Samen kunnen ze de wereld redden, maar zal iemand hen geloven?


Dit boek zag ik langskomen in de goodiebags van YALFest. Deze cover deed me denken aan Dodenrit van Maggie Stiefvater, maar het klinkt enorm anders en heel vet. Het is weer eens iets anders en het lijkt me enorm interessant. Veronica Rossi komt volgend jaar naar YALFest en ik ga ook, dus dit boek wil ik voor die tijd zeker lezen.



De afstand tussen jou en mij. Na het lezen van dit boek wil je nog maar één ding: je smartphone in de prullenbak gooien en 2000 kilometer wandelen met een rugzak op je rug. 'De afstand tussen jou en mij' is een bijzonder levendig verhaal over de zeventienjarige McKenna, een dapper, zelfstandig meisje dat in haar eentje de Appalachian Trail in Amerika bewandelt. in een paar maanden loopt ze van een van de noordelijkste staten van Amerika naar het zuiden, leert ondertussen zichzelf kennen, voor zichzelf opkomen én neemt belangrijke beslissingen die haar de rest van haar leven zullen helpen.

Ook deze zag in de goodiebags van YALFest. Ik ben altijd al dol geweest op dit soort verhalen. Wandelen in het wild en echt in de middle of nowhere lijkt me enorm tof, en dit verhaal spreekt me ook erg aan. Ook deze hoop ik snel te lezen.


Alina Starkov is nooit ergens goed in geweest. Maar als haar regiment wordt aangevallen en haar beste vriend Mal zwaargewond raakt, ontwaakt er bij Alina een onbekende kracht die zijn leven redt. Een kracht die het door oorlog getergde koninkrijk voor eens en altijd kan bevrijden. Alina moet alles achterlaten en wordt meegevoerd naar het hof, waar ze getraind zal worden tot lid van de Grisha: het magische elitekorps dat wordt geleid door de mysterieuze Duisterling.Alina moet de geheimen van de Grisha leren doorgronden nu de toekomst van Ravka in haar handen ligt. In de dreigende duisternis leert Alina niet alleen haar kracht beheersen, maar leert ze ook een kant van zichzelf kennen die ze misschien liever nooit had ontdekt.
Dit boek heb ik al vaak in de winkel en op boekenblogs gezien, en de cover vond ik altijd al prachtig. Een tijdje terug zag ik hem in de winkel en ik wilde weten waar het over ging. Het klinkt zo mysterieus en duister en daar houd ik van.

1 people left comments on: "Book wishlist #13"

  1. Ik kan ook niet wachten op Hof van Mist en Woede! Riders en Schim & Schaduw vind ik ook heel gaaf, alleen vond ik De afstand tussen jou en mij wat tegenvallen.

    BeantwoordenVerwijderen