The Last of Us American Dreams - (strip)boek review

zondag 22 mei 2016




Nineteen years ago, a parasitic fungal outbreak killed the majority of the world's population, forcing survivors into a handful of quarantine zones. Thirteen-year-old Ellie has grown up in this violent, postpandemic world, and her disrespect for the military authority running her boarding school earns her new enemies, a new friend in fellow rebel Riley, and her first trip into the outside world.

Er is een spel voor de Playstation 3, en dat heet The Last of Us. Het gaat over een apocalypse met geïnfecteerde. Hier ga ik niet te diep op in, want ik ga het nu over dit stripboek vertellen. Dit verhaal vindt plaats voor de gebeurtenissen in het spel.

Al een hele tijd wil ik stripboeken lezen, omdat die leeservaring me ook wel leuk lijkt. En dit is dan ook het eerste stripboek dat ik heb gelezen. Het is het verhaal van Ellie voordat ze Joel leerde kennen. Het is heel bijzonder om het in eens in een hele andere tekenstijl te zien, in het spel lijkt het namelijk ontzettend echt. Maar de animatie vind ik erg mooi, en ook het verhaal is leuk. Hier in leert ze Riley kennen, die later haar beste vriendin wordt. Het was erg leuk om meer van het hele verhaal te weten, en ik ben benieuwd of er nog meer delen uitkomen.









Een reactie plaatsen