Hof van Doorns en Rozen - Bookreview

woensdag 18 mei 2016




Het bos waarin de negentienjarige Feyre woont is in de lange wintermaanden een koude, sombere plek. Haar overlevingskansen en die van haar familie berusten op haar vermogen om te jagen. Wanneer ze een hert ziet dat opgejaagd wordt door een wolf kan ze de verleiding niet weerstaan om te vechten voor de prooi. Maar om te winnen moet ze de wolf doden en daarop staat een prijs. Niet veel later verschijnt er een beestachtig wezen om vergelding op te eisen. Wanneer ze naar het gevreesde feeĆ«nrijk Prythian wordt gesleept, ontdekt Feyre dat haar ontvoerder geen beest is, maar Tamlin – een van de dodelijkste, onsterfelijke magische wezens ooit gekend. Terwijl ze op zijn landgoed verblijft, veranderen haar ijzige vijandige gevoelens voor Tamlin in een vurige passie die elke leugen en waarschuwing over de mooie, gevaarlijke wereld van de Elfiden in rook doet opgaan. Maar een oude, kwaadaardige schaduw groeit over het land, en Feyre moet een manier vinden om het te stoppen of Tamlin en zijn wereld zullen voor eeuwig verdoemd zijn.

Dit boek wilde ik al, ver voordat het vertaald zou worden. En toen het werd aangekondigd heb ik nog even gewacht omdat ik eerst andere boeken wilde lezen. Maar toen ik hem in een ontzettend mooie boekenwinkel zag liggen, moest ik hem wel meenemen. 

Het is dus een retelling van Beauty & the Beast, en dat maakte me al enorm geĆÆnteresseerd. De elementen van het sprookje kon ik makkelijk terugvinden, en wat ik erg leuk vond was dat soms de rollen waren omgedraaid. Dit vond ik erg grappig. 
In het begin vond ik het een beetje eentonig, en ik twijfelde aan mijn hoge verwachtingen. Maar toen werd het wel spannend, en gebeurde er ook echt veel. Vooral op het einde, en dit zorgde er voor dat ik nog liever wilde doorlezen.

De aankleding van het boek vind ik ook erg mooi, iets wat ik ook belangrijk vind bij boeken. De cover is al mooi, maar de binnenkant ook. In de voorkant zit een kaart. In het begin wist ik natuurlijk niet wat nou precies wat was, maar dat werd duidelijk. En bij elk nieuw hoofdstuk zie je de doorns van de cover terugkomen. Erg mooi!




Ik ben dus erg tevreden, en heel nieuwschierig naar het tweede deel, die in juli uitkomt. 

Een reactie plaatsen