De Kroon - Bookreview

vrijdag 20 mei 2016




Twintig jaar zijn verstreken sinds America Singer en prins Maxon verliefd werden. Nu is hun dochter Eadlyn de eerste prinses die haar eigen Selectie houdt. 

Eadlyn had niet gedacht dat ze een partner zou vinden tussen de 35 kandidaten, laat staan haar ware liefde. Maar soms word je verrast door je eigen hart, en nu moet Eadlyn een nog moeilijker en belangrijker keuze maken dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.


Bij De One dacht ik al dat deze serie was afgelopen. Toen kwam ik achter de twee novella's, en later kwamen de Prinses en de Kroon uit. Natuurlijk was ik super blij, en ik kon niet wachten deze te lezen. Van de Prinses heb ik natuurlijk al een review geschreven, en nu is de Kroon aan de beurt.

Ik vond de Kroon niet het beste boek uit deze serie, maar het was zeker een goede afsluiter. Omdat we America natuurlijk in drie dikkere boeken konden leren kennen, was ik soms een beetje teleurgesteld over de korte 'tijd' waarin we Eadllyn konden leren kennen, en ook haar selectie kandidaten. Maar verder ben ik niet ontevreden. De schrijfstijl van Kiera was zoals gewoonlijk erg fijn om te lezen, en haar personages zijn briljant.

Er zat een plottwist in het boek die ik wel en niet zag aankomen, en op het laatst hoopte ik vurig op iets, wat gelukkig ook gebeurde. De Selectie serie, waar ik eerst erg sceptisch over was, was enorm leuk. Het is een van mijn favoriete series en ik kan niet wachten op de film die over een tijd uitkomt. Dankjewel Kiera Cass voor deze geweldige boeken.




Een reactie plaatsen