Darkness Rising Trilogie - Bookreview

zondag 8 mei 2016

Samenzwering

Mijn voet bleef ergens aan hangen. Ik probeerde hem los te trekken, maar iets klemde zich rond mijn enkel. Ik ging gillend kopje-onder. Mijn mond vulde zich met water toen het meer zich boven mijn hoofd sloot. Ik vocht, schoppend en om me heen slaand, en graaide naar wat het ook was dat me vasthield. Mijn vingers streken langs iets zachts, en mijn hersens krijsten: Serena!
Maya Delaney woont in het kleine onderzoeksdorpje Salmon Creek en voelt zich sterk verbonden met de natuur. Maar dan beginnen er vreemde dingen voor te vallen in het dorpje. Een jong meisje verdrinkt op mysterieuze wijze in een kalm meer, poema's verschijnen rond Maya's huis en haar beste vriend Daniel voelt zich opeens niet op zijn gemak bij bepaalde mensen en dingen. Een van die mensen is Rafe, de nieuwe bad boy van het dorp, die wel heel geïnteresseerd is in een specifiek detail van Maya: haar tatoeage in de vorm van een pootafdruk. Samenzwering is het eerste deel in de Darkness Rising-trilogie

Samenzwering is het eerste deel van een tot nu toe erg spannende trilogie. Het begin was al erg rustig, maar dat veranderd al snel. Er gebeurt zoveel en er zijn een hoop dingen waar de personages achter komen en mee moeten omgaan. Dingen zijn erg onverwachts, wat ik erg fijn vond.
Aan het einde van het boek kon ik niet stoppen met lezen, ik zat aan het boek vastgeklampt omdat ik zo graag wilde weten wat er gebeurden zou.

Roeping

'Verroer je niet,' mompelde ik tegen de anderen. 'Hou oogcontact, maar verroer je niet.' Terwijl ik dat zei, zocht de poema mijn blik. Haar ogen gingen wijd open en haar ronde pupillen verwijdden zich. Ze hief haar kop en snoof de lucht op. Toen gromde ze. Ik probeerde een stap naar achteren te zetten. Ik wist dat ik dat moest doen, maar mijn benen weigerden dienst. Ik bleefstaan waar ik stond en hield haar blik vast, en toen ik dat deed, leek alles om me heen te verdwijnen. (...) Een ruk aan mijn arm bracht me terug in het hier en nu, en ik zag de poema springen. Zag haar snijtanden ¬itsen in een grauw, zonder dat ze het oogcontact verbrak.
Door Maya Delaneys moedervlek in de vorm van een pootafdruk valt het niet meer te ontkennen: ze is een skinwalker. Het is slechts een kwestie van tijd voordat ook zij de gedaante van een dier zal kunnen aannemen. Die bijzondere gave komt tot ontwikkeling wanneer ze met haar vrienden in de wildernis strandt. Ze zijn op elkaar aangewezen om de weg terug naar huis te vinden. Maar kan Maya haar vrienden echt vertrouwen? En kan zij haar gave in bedwang houden, voordat het levensgevaarlijk wordt? Roeping is het vervolg op Samenzwering.

Roeping begint waar Samenzwering was afgelopen en de spanning ging direct door. Ik heb erg genoten van het boek, vooral om wat er in het verhaal gebeurde. Het hele verhaal hoopte ik dat iets zou gebeuren, en dat gebeurde ook aan het einde. Dit heeft erg veel effect op het hele verhaal, en waarschijnlijk ook op Verrijzing, het laatste deel in deze trilogie.

Verrijzing

Er breken moeilijke tijden aan voor Maya en haar vrienden. Ze worden achtervolgd en er zijn niet genoeg schuilplaatsen. En ze kunnen ook niet naar de autoriteiten voor hulp, want iedereen denkt dat ze zijn omgekomen in een helikoptercrash. Alles wat ze hebben is de naam en het nummer van iemand die hun misschien een paar antwoorden kan geven. Maya is echter niet voorbereid op de waarheid. Maar ze kan niet op de vlucht blijven en moet nu voorgoed met de demonen uit haar verleden afrekenen...

Pas een jaar nadat ik Roepig uitlas, begon ik aan Verrijzing. Dat kwam omdat er zoveel andere boeken waren die ik liever wilde lezen, maar uiteindelijk kwam deze ook aan de beurt. Ik kwam er een beetje moeilijk in, omdat het begin hiervan een beetje leek op deel twee. Maar uiteindelijk werd het stukken spannender, en kwamen er steeds meer puzzelstukjes op hun plek. En wat ik echt super leuk vond was dat de personages uit de andere serie van Kelley Armstrong hier ook in voor kwamen. Die serie, de Darkest Powers, las ik in 2014 en vond ik echt heel leuk. Dat einde was nogal open, dus het was erg interessant om te weten hoe in verhaal eindigde.

Mijn eind conclusie. Ik heb echt enorm genoten van deze serie. Het was spannend, verrassend origineel en de personages waren erg leuk. De serie raad ik ook aan, maar ik adviseer wel om eerst de Darkest Powers te lezen. Het hoeft niet, maar dingen zijn dan wel wat duidelijker.

1 people left comments on: "Darkness Rising Trilogie - Bookreview"

1. De omslagen van deze boeken zien er alleen al ontzettend gaaf uit!