Liefdesbrieven aan de Sterren - bookreview

vrijdag 8 april 2016



Het begint allemaal met een opdracht voor Engels: schrijf een brief aan een overleden persoon…
Laurel kiest voor Kurt Cobain, omdat haar zus May gek was op zijn muziek. Net als May stierf hij jong. Na die eerste brief schrijft Laurel er nog veel meer aan dode sterren. Ze vertelt over haar leven op school, haar eerste verliefdheid en het verdriet om de dood van haar zus. Maar hoe kun je rouwen om iemand die je nog niet hebt vergeven voor wat zij heeft gedaan?


Toen ik hiervan hoorde werd ik verliefd op het idee van dit boek. Het is zo iets unueks, en de titel en cover trokken me ook enorm aan. Het klonk ook ontzettend mooi en kwetsbaar. Maar toen ik er in begon wist ik niet echt wat ik ervan moest vinden, et is namelijk in briefvorm en Laurel verteld wat ze meemaakt nadat haar zus May sterft. Maar langzamerhand kwam dat verliefde gevoel weer terug, en bleef ik maar lezen.
Laurel heeft haar zus verloren, en de oorzaak daardoor blijft nog een tijdje onbekend. Ik kon haar verdriet echt voelen en wilde er voor haar zijn.
Het boek bevat erg veel stukjes uit gedichten, liedjes en zinnen uit films, en dat was enorm inspirerend. Hoe ze haar verhaal verteld aan verschillende mensen, maar dat niet echt kan met mensen die dichtbij haar staan.
Ik kwam ook herkenbare dingen tegen, over hoe ze zich voelde. Niet alleen bij Laurel, maar ook bij andere personages.

Verder kan ik geen genoeg van dit boek krijgen. Ik zit Tumblr al af te struinen op zoek naar quotes uit het boek. Ik ga ook zeker stukjes terug lezen uit dit boek, en ik raad het echt aan. Zoals er al op de cover staat: 'Je brak mijn hart, en lijmde het weer aan elkaar.'




2 people left comments on: "Liefdesbrieven aan de Sterren - bookreview"

  1. Tof boek lijkt me dit! Ziet er zo mooi uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me echt een mooi boek en ga ik denk ik binnenkort maar eens in de bibliotheek opzoeken...+

    BeantwoordenVerwijderen