De Koningin & De Favoriet - bookreview

woensdag 13 april 2016

In De koningin & de favoriet zijn twee novelles in de populaire Selection-serie gebundeld. Kiera Cass neemt de lezer weer mee naar de fascinerende wereld van De selectie en beschrijft de ervaringen van twee geliefde personages uit de serie.
Voordat America's verhaal begon, kwam een ander meisje naar het paleis om te strijden om de hand van een andere prins. In De koningin volgen we prins Maxons moeder, Amberly.
Marlee Tames deed mee aan de Selectie om prins Maxons hart te winnen, maar haar eigen hart had andere idee├źn. De favoriet vertelt het verhaal van de geheime liefde tussen Marlee en lijfwacht Carter.

Dit is ongeveer het zelfde al De Prins & De Lijfwacht, maar dan gaat het over koningin Amberley en Marlee. En het was net zo leuk en interessant. Sowieso vind ik het bijzonder als er boeken worden geschreven vanuit het oogpunt van een personage. Zo weet je wat zij doormaakte op een bepaald punt in een boek, maar leer je ze ook beter kennen. Dit boek was nogal dun, ongeveer 130 pagina's, maar dat maakte het niet minder leuk.

Natuurlijk weten we hoe het bij America ging in haar Selectie, maar er werd nooit veel verteld over koningin Amberley en nu wel. Er wordt verteld hoe zij haar Selectie meemaakte en wat er toen gebeurde. Het was ontzettend interessant, en eigenlijk zou ik nog veel meer willen weten. Bijvoorbeeld over hoe Maxon opgroeide en dat dat haar enige kind zou zijn. En hoe zij de nieuwe Selectie zag.

Ook leer je Marlee een stuk beter kennen, en hoe haar Selectie uiteindelijk afliep. Bij haar gaat het natuurlijk veel anders dan verwacht, eigenlijk best wel mis. Maar ze staat er enorm sterk in en dat vind ik mooi. Ook van haar zou ik veel meer willen zien, hopelijk wat meer in het laatste Selectie boek waar ik enorm na uitkijk. Wel vind ik het jammer dat dat het laatste boek zal zijn.

PS: Ik weet niet of het jullie als is opgevallen, maar ik ben bezig met een upload schema. Als het me lukt, komen er op woensdag, vrijdag en zondag blogposts. Waarschijnlijk niet elke upload-dag, maar wel zo vaak mogelijk!

1 people left comments on: "De Koningin & De Favoriet - bookreview"

1. ik vond het boek ook geweldig dat je meer over de koningin krijgt te weten