Book wishlist #12

woensdag 20 april 2016




Er zijn weer wat nieuwe boeken die ik heb ontdekt ( en natuurlijk wil hebben ) dus die ga ik vandaag weer delen! Hopelijk kan iemand anders zijn of haar wishlist ook bijvullen.


Winnie-the-Pooh's Little Book of Wisdom, is a honeypot full of Wise Words and Useful Advice from the Bear of Very Little Brain. With topics ranging from the 'Art of Disguise' to 'Gastronomic Disappointment', this humorous book gives you Pooh's unique take on life. Based on the classic Winnie-the-Pooh stories by A. A. Milne and featuring E. H. Shepard's delightfully charming illustrations.

Het is geen nieuws dat ik dol ben op Pooh, en ik werd verliefd op dit boekje toen ik het zag. De quotes die van de boeken komen zijn mijn favoriete, en de tekeningetjes zijn enorm schattig. Niet alleen kan ik dit in mijn Winnie the Pooh hoekje (he, snap je hem!) zetten, maar het is natuurlijk ook super leuk om te lezen.



Je kunt misschien niet alles voorspellen, maar sommige dingen wel. Dat ik verliefd ga worden op Olly, bijvoorbeeld. En dat het op een ramp zal uitdraaien. Madeline is allergisch voor de wereld. Zo allergisch dat ze al zeventien jaar niet buiten is geweest. De enige mensen die ze te zien krijgt, zijn haar moeder en verpleegster Carla. Madeline verdrijft de tijd met lezen en het schrijven van ‘spoilende’ boekbesprekingen. Tot er een nieuwe jongen naast haar komt wonen, met ogen in de kleur van de Atlantische oceaan: Olly. Hun vriendschap begint online, maar al gauw is dat niet meer genoeg… Alles wat je lief is gaat over het verlangen naar het onbereikbare, en over alles wat we op het spel zetten voor de liefde.

Als eerste sprak de super mooie cover mij aan, maar toen las ik verder en werd ik nog enthousiaster. Het klinkt zo uniek, en echt wel iets waar ik in wil duiken. Het komt (vind ik) vrij weinig voor dat er een boek wordt geschreven met iemand met een beperking, en dat die persoon altijd binnen zit. Het lijkt me enorm interessant en leuk. 



Eadlyn had niet gedacht dat ze een partner zou vinden tussen de 35 kandidaten, laat staan haar ware liefde. Maar soms word je verrast door je eigen hart, en nu moet Eadlyn een nog moeilijker en belangrijker keuze maken dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.

EINDELIJK!! Ik kijk al zo lang uit naar het laatste deel in deze serie. Eigenlijk heel grappig, want voor ik aan deze boeken begon was ik heel sceptisch, maar het is nu een van mijn favoriete series. 
Het is ook wel jammer dat dit het laatste boek is, want ze zijn geweldig!


You are electing to join a secret underground movement. Membership will require you to conduct research on your immediate environment and complete a variety of assignments designed to creatively disrupt your everyday life. That is all you need to know for now. All else will be revealed in time.

Ook hier sprak de cover (en de titel) me eerst aan, en toen pas zag ik dat het van Keri Smith is. Keri ontwikkelde Wreck This Journal, iets waar ik heel veel mee doe en ook super leuk vind. Maar dit is geen doe-boek. Wat het precies is weet ik niet, maar ik ben enorm nieuwsgierig en wil dit boek zeker aan mijn nieuwe boekenkast (waar vrijdag een blogpost van komt)  toevoegen. 

1 people left comments on: "Book wishlist #12"

  1. Dat boek van Winnie de Pooh lijkt me heel leuk om eens te lezen. Ook naar het laatste boek ben ik wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen