Harry Potter and the Philosopher's Stone, Illustrated by Jim Kay - Bookreview

woensdag 23 maart 2016




Dit heb ik al eerder verteld, maar Harry Potter is een groot deel van mijn leven. Ik ben er mee opgegroeid en heb altijd enorm veel van de wereld gehouden. Niet alleen ben ik dol op de boeken en films, maar alles daar om heen. Kleine feitjes, en fanficts van andere Potterheads. Ik heb alle boeken in het Nederlands, een in het Frans en nu twee in het Engels. Maar vandaag ga ik het hebben over dit prachtige boek.

Al vanaf het moment dat ik wist van het bestaan van dit boek, was ik verliefd. Al heel lang wil ik de Harry Potter boeken in het Engels lezen, maar nooit dacht ik om ze ook echt aan te schaffen. Tot ik dit boek zag, en hem meteen wilde kopen. Maar, helaas, dit boek is nogal prijzig. Ik had het er over met mijn moeder, en die nam gebruik van de situatie. Want, ze kocht hem als verjaardagscadeau! Ik sprong een gat in de lucht toen ik zag dat ik hem kreeg en heb eerst nog een kwartier door het boek gebladerd. Het boek is geïllustreerd door de getalenteerde Jim Kay, en houd er van hoe hij de wereld ziet. Het is zo anders dan de films en de tekeningen van J.K. Rowling en fans.
Het maakt de leeservaring ook zoveel leuker, en ik denk dat het geweldig is als je het boek aan je kinderen voorleest. De illustraties zijn erg groot en over grote delen van de pagina's, waardoor de kinderen daar heel lang naar kunnen kijken. Maar, genoeg geklets. Ik ga nu wat foto's laten zien.




Dit vind ik een van de mooist pagina's. Vooral omdat het zwart is en de kleuren zo mooi zijn.










Kijk dan hoe de grote hal op bomen staat.

Er zijn natuurlijk veel meer illustraties, maar dan zou ik enorm veel foto's moeten maken. En het moet natuurlijk ook een beetje een mysterie zijn voor de mensen die het boek nog niet hebben. Zelf ben ik enorm blij met het boek, en zodra ik nieuwe boekenplanken heb kan ik hem heel mooi neerzetten als pronkstuk van mijn boekencollectie.


Een reactie plaatsen