Epic Reads book tag

zondag 20 maart 2016




De laatste dagen ben ik in een enorme boeken bui (is dat iets?) en ik had enorm zin in een boek tag. Nu heb ik er al best wat gedaan, en kon ook niet echt een leuke vinden. Maar hoera voor mijn boeken bui, want ik zat wat te neuzen op het youtube kanaal Epic Reads en kwam deze tag tegen. De vragen waren super leuk, ook iets waar je even over na kan denken. Dus hier zijn de vragen. Enjoy!


Als je een auteur en een van zijn/haar personages kon uitnodigen voor de thee, wie zouden dat zijn en wat zou je ze geven?

Ik houd van deze vraag! Sowieso zal ik Maggie Stiefvater uitnodigen. Haar schrijfstijl vind ik geweldig en het lijkt me heel leuk om gesprekken met haar te voeren, maar wie van haar personages. Ik twijfelde tussen Richard Gansey en Samuel Roth. Uiteindelijk koos ik voor Sam, omdat hij iemand is waar ik heel goed mee zou kunnen omgaan. We zouden kunnen praten over boeken, origami figuurtjes vouwen en ik wil hem horen zingen. En wat ik ze dan zou geven? Mijn favoriete thee van clippers, die smaak bevat kaneel, sinaasappelschillen, nootmuskaat en nog meer lekkere dingen. En, dan zou ik ze aardbeigebakjes erbij geven. Heerlijk!

Van welk boek zou je een voorloper willen?

Jeetje, die is moeilijk. Ik kan ook niet even naar mijn boekenkast lopen om te kijken, want al mijn boeken zitten in dozen (ja, ik ga verhuizen. Hier vertel ik nog wel over). In heel veel boeken wordt al verteld hoe het personage was toen die jonger was. Het eerste wat nu in gedachte komt is Mijn Hart en andere Zwarte Gaten. Daarin wordt al een beetje verteld hoe Aysel was toen ze jonger was, maar ik wil wel wat meer weten over Roman en hoe hij zijn depressie ervaarde voordat hij Aysel leerde kennen.

Welke twee personages (niet van het zelfde boek) zouden een goed koppel maken?

Hier moest ik echt even over nadenken. Ik ben hier zo slecht in, want normaal ben ik het helemaal eens met hoe de schrijver twee personages bij elkaar brengt. Het komt heel zelden voor dat ik het er niet mee eens ben, dus dit is een lastige. Wat nu in me opkomt is Lumikki Andersson van de Snow White trologie. Zij is iemand die niet echt gemaakt is voor relaties en volgens mij ook niet lang in een relatie kan blijven, en ik denk dat Roman wat uit haar los kan krijgen. Maar ik vind Roman en Aysel zo leuk samen. Het kan ook komen doordat ik Lumikki en Aysel een beetje op elkaar vind lijken.

Als je je favoriete schrijver tegen zou komen, en je zou één zin kunnen zeggen. Wie is het en wat zal het zijn?

Het zou sowieso Maggie Stiefvater zijn, en ik zou zeggen: 'It's a love triangle, that isn't a love triangle.' Of: 'Jouw boeken zijn zo uniek en bijzonder waardoor ik opnieuw verliefd op lezen word.'
Dat eerste heeft te maken met de Raven Cycle, en dat tweede is gewoon waar.

Welk boek maakte je een lezen en waarom?

Al heel mijn leven houd ik van boeken, al vanaf het moment dat er aan me voorgelezen werd. En waarschijnlijk het is dan Muisje Andersom. Het is een kinderboek en als klein meisje las ik het bijna elke avond en ik vond het geweldig.

Incendio! Je boekenkast is zojuist in brand gevlogen, welk boek red je?

Ah,, bah. Dit is zo verdrietig! Ik ga vals spelen en kies een boekenreeks. Dan ga ik voor mijn Harry Potter boeken. Het is niet alleen een van mijn favoriete, maar die boeken hebben ook een grote waarde. Ze waren van mijn vader en na zijn dood nam ik ze over. Die boeken zal ik dus zeker meenemen.

In welke dytopie wereld zou je willen leven? En waarom?

De wereld van Harry Potter natuurlijk! Als ik me aan de tijdlijn houdt, is het daar nu rustig en is Voldemord dood. Dus dan kan ik lekker toveren en over van alles en nog wat van die wereld leren. het lijkt me echt geweldig om in zo'n wereld te leven. Waar is mijn Hogwarts brief?

Wat is je meest favoriete lees ervaring ooit?

Bah, bah, bah! Ik heb er een hekel aan om favoriete te kiezen, want er zijn zoveel boeken met een leuke leeservaring. Ik kies er toch twee. Als eerste, de Wolven van Mercy Falls. Het waren mijn eerste boeken van Maggie Stiefvater en ik vond ze geweldig, en ik werd verliefd op Samuel Roth. En als tweede Harry Potter. Die boeken vond ik zo leuk en spannend, en het was zo anders dan de films (die ik eerst zag).


En nu ga ik iemand taggen! Ik tag Nienke van Nienkes Lifestyle. Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden.




1 people left comments on: "Epic Reads book tag"

  1. Dankjewel voor het taggen, vind deze echt heel leuk! Binnenkort zal ik hem invullen :) En haha, die vraag over de in brand gevlogen boekenkast is echt grappig

    BeantwoordenVerwijderen