De Prins & De Lijfwacht - bookreview

woensdag 2 maart 2016

In De selectie moest America Singer haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar ook prins Maxon had een andere liefde voordat de Selectie begon. Het verhaal van De prins opent de week voor de Selectie begint en volgt Maxon tot aan de eerste dag van de competitie.

Aspen Leger, opgevoed in een van de laagste kastes, heeft nooit durven dromen dat hij ooit in het paleis zou wonen als lid van de koninklijke wacht. Nu is hij daar en komt hij zijn vroegere liefde America tegen die deelneemt aan de Selectie. Het verhaal van De lijfwacht geeft lezers een kijkje in het leven van Aspen binnen de paleismuren en de waarheid over de wereld van de koninklijke lijfwacht die America nooit zal weten.

De Selectie serie las ik vorig jaar al, en ik ben er verliefd op. De boeken las ik allemaal ontzettend snel uit en ik kon niet stoppen met Tumblr door scrollen om fan arts te zien, en de booktrailers te kijken. In mijn hoofd bedacht ik tientallen scenario's en hoe het zou zijn als ik in die wereld zou leven. En toen kwam ik er achter dat er ook novella's zijn, en die moest ik natuurlijk ook lezen. Het duurde even totdat ik deze ook kocht, want ik had andere boeken op mijn lijstje die ik eerst wilde lezen, maar uiteindelijk kocht ik hem.

Het is een dun boekje en wordt geschreven vanuit het oog van Maxon en Aspen. Hoe staat Maxon in de selectie, wat is zijn eerste indruk van America? En hoe is het leven van Aspen als soldaat? Dit lees je allemaal in dit wat dunnere boekje, maar dat nam ik maar voor lief. Het is namelijk super interessant om wat meer over deze twee te lezen en wat er allemaal in hun hoofd omgaat. Ik vond het super leuk en heb hem heel snel uitgelezen.
Eigenlijk is het ook een beetje behind the scenes, want je leest iets wat je in de hoofd boeken niet te weten kwam, omdat dat uit het oog van America was.

Ik raad dit boek erg aan, want het maakt de serie nog leuker dan dat hij al is. Kiera is een geweldige schrijfster en ik kan niet wachten om andere boeken van haar te lezen.