De Dromendieven - bookreview

woensdag 30 maart 2016





Ronan Lynch heeft veel geheimen. Een daarvan is dat hij voorwerpen uit zijn dromen kan halen. Ronan is een van de ravenjongens: een groepje vrienden van de eliteschool Aglionby. Ze zijn op zoek naar de dode ravenkoning Glendower, van wie ze denken dat hij verborgen is in de bergen vlak bij hun school. Tijdens hun zoektocht naar de koning komen Ronans geheimen langzaam maar zeker aan het licht en zetten ze een reeks onheilspellende gebeurtenissen in gang...

Eindelijk! Ik wachtte al een jaar tot ik dit boek kon lezen, en eindelijk kon dat. Nadat ik de Wolven van Mercy Falls las ging ik verder zoeken naar haar andere boeken. Al gauw kwam ik bij de Raven Cycle en het eerste boek vond ik geweldig. Het idee is zo uniek en zo anders dan andere verhalen. Ik was erg blij toen ik ontdekte dat het een serie werd.
Het eerste boek, de Raven Jongens, eindigde met een enorme cliffhanger. In dit deel wordt dat niet meteen opgepakt, maar dat wordt langzaam terug gebracht. Soms was ik even vergeten wat er in het eerste deel gebeurde, vooral omdat het een jaar geleden was dat ik die las. Maar gelukkig werd dat al snel duidelijk.
Ook in dit deel zijn er meerdere perspectieven. Voornamelijk die van Ronan, maar ook van Gansey, Adam, Blue en Mr Grey (nee, niet die je denkt). Dat vind ik ontzettend fijn, want zo weet je hoe iedereen over een bepaalde situatie kan denken.
Het werd ook weer ontzettend spannend waardoor ik aan mijn boek vast zat geklampt. En ja hoor, weer een enorme cliffhanger.
Wat alleen wel jammer is is dat de laatste twee boeken niet worden vertaald. Ik kan in het Engels lezen, maar vind Nederlands nog altijd fijner. Balen dus, maar ik ga ze zeker weten lezen.



1 people left comments on: "De Dromendieven - bookreview"

  1. lijkt me echt een mysterieus boek hij staat op mijn wishlist om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen