Gewoontes met lezen en boeken

woensdag 10 februari 2016





Ik vind dat ik nogal vreemde gewoontes heb met lezen en boeken in het algemeen, en die wil ik erg graag delen om te kijken of ik de enige ben of niet.



Nieuwe boeken.

Vandaag kreeg ik een nieuw boek binnen, Rode Koningin. En ik was zo blij toen ik hem binnen kreeg, ik heb het pakketje nog net niet uit de handen van de postbode gepakt. En dan pak ik het uit, en dan gaat er een heel proces van start. Ik voel hoe het boek in mijn handen ligt, strijk met mijn vingers langs de pagina's en ruik het. En uit dat kan ik al bepalen hoe mijn leeservaring (buiten het verhaal) gaat worden. En bij dit boek was dat gelukkig goed, maar daar eindigt het niet bij. Dan leg ik hem op mijn nachtkastje en zoek welke boekenlegger er bij past. Volgens mij ben ik echt raar.


Lezen

Voordat ik lees zorg ik ervoor dat het plekje waar ik lees lekker comfortabel is. Er mag geen muziek opstaan en de tv moet uit. En dan begint het lezen, en een paar dingen zijn me opgevallen. Ik zit veel aan mijn lippen met mijn hand, en ik strijk langs de pagina's. Verder vind ik het heerlijk om buiten te lezen (als het warm is natuurlijk), en dan vind ik het prachtig als de vogeltjes fluiten.


Wishlist 

Mijn wishlist is enorm lang, en er komen regelmatig nieuwe boeken bij. En dan twijfel ik enorm welk boek ik als eerste zal kopen en lezen. En het is zo irritant, want het liefs koop ik alle boeken tegelijk. Helaas kan dat niet omdat het dan enorm duur zal zijn.


Verslaafd 

Ik ben verslaafd aan lezen. Het is mijn grootste hobby, ik ben er dol op. Het is heerlijk om in een andere wereld te duiken en daar nog tijden in te kunnen dwalen. Zelfs nadat ik het boek heb gesloten. Ik kan mijn liefde delen met andere, en dat is geweldig.


Wat zijn jouw lees gewoontes?

Een reactie plaatsen