Book wishlist #11

maandag 8 februari 2016





Het is al even geleden dat ik mijn book wishlist bijwerkte, en aangezien er de laatste tijd een hoop nieuwe boeken zijn uitgekomen is mijn lijst weer wat groter. En die ga ik vandaag delen.


Louisa's wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen - een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin - maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg.

Ik heb hier al eerder van gehoord, maar het trok nooit echt mijn aandacht. Maar nu nam ik toch eens een kijkje, en het klinkt prachtig. Er zijn niet zo heel veel boeken waar mensen met een lichamelijke beperking in voor komen, en dat vind ik toch wel interessant en ook mooi om te lezen.





Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens. Maar dat hoeft niet iedereen te weten. Als een e-mail van hem aan ene Blue in verkeerde handen valt, wordt hij gechanteerd door een klasgenoot. Het leven wordt steeds ingewikkelder en Simon zal uit de kast moeten komen voordat hij eruit wordt geduwd. Maar hoe doet hij dat zonder zichzelf en zijn vrienden in verlegenheid te brengen? En zonder zijn kans te verknallen bij de meest verwarrende, maar leukste jongen ooit?

Ook dit onderwerp lijkt me erg interessant en mooi. Zeker omdat het erg actueel is en jongere en zelfs volwassene hier een dagelijks probleem aan hebben, terwijl ze gewoon zichzelf zijn.



Het bos waarin de negentienjarige Feyre woont is in de lange wintermaanden een koude, sombere plek. Haar overlevingskansen en die van haar familie berusten op haar vermogen om te jagen. Wanneer ze een hert ziet dat opgejaagd wordt door een wolf kan ze de verleiding niet weerstaan om te vechten voor de prooi. Maar om te winnen moet ze de wolf doden en daarop staat een prijs. 

Ook hier wacht ik al een paar maanden op. Het klinkt enorm spannend en daar ben ik gek op. Ik kan niet wachten op vastgeklampt aan het boek te zitten en nog dat extra hoofdstuk (of twee) te gaan lezen.



Prepare to be spellbound by Jim Kay's dazzling depiction of the wizarding world and much loved characters in this full-colour illustrated hardback edition of the nation's favourite children's book - Harry Potter and the Philosopher's Stone. Brimming with rich detail and humour that perfectly complements J.K. Rowling's timeless classic, Jim Kay's glorious illustrations will captivate fans and new readers alike.

Dit lijkt gewoon op een Engels kopie van het eerste Harry Potter boek, maar dat is het niet. Dit boek is gevuld met prachtige illustraties dat het verhaal nog meer tot leven wekt. Het is echt een verzamel stuk die ik dolgraag in mijn kast wil hebben, en ook heel graag wil lezen. 

1 people left comments on: "Book wishlist #11"