Little DIY | Bloemen slinger

zondag 3 januari 2016





Ik volg al een tijdje een creatief meisje op YouTube, nanahulia. Zij heeft me geïnspireerd om een Wreck This Journal te starten, en om deze bloemen slinger te maken. Ik reageerd op haar video dat zodra het lente zou worden, ik hem zou maken. En ze reageerde terug en gaf me de tip om hem gewoon in de winter te maken om het wat fleuriger te maken. En dat deed ik, ik heb er ook een DIY van gemaakt.


Benodigheden

Ik heb uiteindelijk nog een kniptang gebruikt om de nep bloemen te knippen, omdat een gewone schaar daar niet sterk genoeg voor is.


En uiteindelijk heb ik nog extra nep bloemen gekocht omdat het anders te weinig zou zijn, en om wat kleur toe te voegen,

Wat je moet doen


Eerst knip je alle bloemen van de steeltjes, tot er maar een klein stukje over is. Dan pak je je lijmpistool en plak je het op je lint. Pas op dat je je vingers niet verbrand en druk het goed en stevig aan.


Om de leegtes te vullen gebruik je de groene blaadjes.


En als je dat blijft herhalen begint het er zo uit te zien. Maar, je bent er nog niet.


Om wat meer volume aan je slinger te geven naai je de andere blaadjes, die ook om de steel staen, vast aan het lint. Dit kan je natuurlijk ook lijmen, maar dat blijft minder goed zitten omdat dit wat zwaarder is.



Als het goed is ben je dan klaar, en kun je je slinger ophangen waar je maar wilt. En net zoals ik kun je er lichtjes bij hangen, maar gebruik wel lichtjes op batterij. Deze worden niet warm en smelt de lijm niet en kunnen de bloemen niet brand vatten.

Dit is ideaal na de kerst om je kamer toch wat te versieren.

2 people left comments on: "Little DIY | Bloemen slinger"

  1. Wauw! Dit ziet er heel leuk uit, ik wist niet dat het zo simpel was ;)

    BeantwoordenVerwijderen