Mijn wensen

woensdag 9 december 2015




Iedereen maakt wel eens een klein wensje met een paardenbloem of een vallende ster, of een wimper. Maar stiekem hebben we hele grote wensen in ons zitten, die we niet zo snel uitspreken. En die wensen kunnen heel cliché zijn, of helemaal niet. Vandaag ga ik een paar van mijn wensen delen.



Beter worden.

Laat ik maar met de grootste beginnen; beter worden. Of in ieder geval minder moe zijn en meer energie hebben. Nu weet ik al dat die kans heel erg klein is, maar toch blijf ik hopen dat ik op een dag de energie van een 'normaal' mens heb, Dat ik gewoon lekker kan rennen, dansen, springen, fietsen en nog veel meer zonder dat ik na een minuut al op ben.

Een 'normale' toekomst.

Dit sluit een beetje aan bij het beter worden. Omdat ik niet kan werken, of het in ieder geval niet vol kan houden verdien ik ook geen geld. Ik krijg ook geen uitkering dus het blijft op twintig euro zakgeld, waar ik al heel blij mee ben. Maar ik zou zo graag uiteindelijk op mezelf willen wonen en een huishouden kunnen houden waarbij ik de huur kan betalen en boodschappen kan doen. Voorlopig gaat dat nog niet gebeuren, maar ooit wel. Hoop ik.


Disney!

Laat ik er maar een cliché wens in gooien, ik wil naar een Disney park. Welk Disney park maakt me niet echt iets uit, als ik er maar heen kan. Ik hoor zoveel mensen hoe leuk en magisch het daar is, en dat wil ik ook beleven. Ik wil ook knuffelen met Disney personages, in de attracties en gewoon het park zien.


Een boek schrijven.

Schrijven doe ik al, maar ik ben nog niet aan een boek begonnen. Ik heb namelijk eerst een idee nodig. Maar het lijkt me zo geweldig om een fysiek boek vast te houden waarvan ik elk woord heb geschreven, en die mensen leuk vinden om te lezen. Als het er maar een of twee zijn ben ik al blij.



2 people left comments on: "Mijn wensen"

  1. Hoi Nicky,

    Ik lees je blog regelmatig. Wat een mooie wensen heb je opgeschreven! Het lijkt me heel erg moeilijk, altijd zo'n extreme vermoeidheid. Het raakt me wel, zeker omdat mijn dochter van 5 jaar dezelfde ziekte als jij hebt (NF type 1).

    Mooi dat je ondanks je beperking toch zo positief door het leven gaat. Dat wil ik mijn dochter, die nu in korte tijd ernstig slechtziend is geworden door NF, graag ook meegeven.

    Liefs,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen