Little journey trough my thoughts - Hello december!

dinsdag 1 december 2015





Stiekem kijk ik altijd wel een beetje uit naar december. Vroeger was dat natuurlijk van wegen 5 december, maar nu ik wat ouder ben en Sinterklaas niet meer bij mij komt kijk ik veel meer uit naar kerst. En vandaag ga ik lekker even babbelen over de maand december.



Dé wintermaand

Ook al is december grotendeels in de herfst, mensen zien het toch als dé wintermaand. In december wordt het meestal veel sneller koud en gaat het dus ook sneeuwen. Ik ben echt dol op de sneeuw. Het ziet er mooi uit, het is leuk om in te spelen (ja, spelen) en de vlokjes blijven zo leuk op je haren en wimpers liggen. En als je je neus niet meer voelt, ga je lekker naar binnen en drink je een kop thee.



Kerst

Natuurlijk hoort kerst er ook bij. Als klein meisje was ik helemaal niet zo bezig met kerst, omdat ik Sinterklaas veel leuker vond. Tot ik een jaar of zeven was, toen mijn liefde voor kerst pas echt begon. We gingen de kerstboom meer versieren en het huis stond ook een stuk voller. Mijn vader ging helemaal los en versierde heel het huis. Tegenwoordig houden we het alleen op een boom en wat kleine dingetjes, dat oogt toch wat rustiger. En cadeautjes onder de boom maken me o blij. Ik kan dan niet wachten tot mensen mijn cadeautjes openen, en ik kan ook niet wachten om mijn eigen cadeaus te openen.

Warme kleding

Ik ben dol op dikke truien en warme sokken, het liefst zou ik ze altijd aanhebben. In de zomer en lente kan dat natuurlijk niet, maar winterkleding blijft mijn favoriet. Ik heb al een kleine verzameling met dikke truien, en er zullen er ook meer bij blijven komen. 



Oud & nieuw

Ondanks dat ik oud & nieuw niet zo heel geweldig vind, wil ik het er toch even over hebben. Ik vind het idee dat je van de ene op de andere seconde in een nieuw jaar zit heel bijzonder. Het is heel gezellig om met zijn alle op middernacht te wachten en dan naar het vuurwerk te kijken. En voor je het weet is het al mega laat en kruip je lekker in je bed om de volgende (of zelfde) morgen uit te slapen.



Iedereen een fijn december!

2 people left comments on: "Little journey trough my thoughts - Hello december!"