Dag 2015

donderdag 31 december 2015




Eigenlijk heb ik nog geen idee wat ik nu ga vertellen, en eigenlijk was ik ook niet van plan om deze blogpost te maken. Maar nu ben ik toch aan het schrijven, omdat ik toch wat dingen wil vertellen over dit jaar. En ik weet nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om dit jaar af te sluiten. Er zijn wel minder leuke dingen gebeurd, maar juist ook hele leuke dingen.

Ik vind het best leuk hoe mensen zeggen dat een jaar een boek is, en dag elke maand een hoofdstuk, en elke dag een pagina is. En ook al word bijna geen enkele gebeurtenis op papier gezet, grotendeels blijft wel in ons hoofd zitten. Het worden herinneringen, gedachtes waar we zo nu en dan aan terug denken.

Maar ik wil dus een paar gebeurtenissen opschrijven, zodat ik het kan lezen en voor mezelf terug kan lezen. Sommige dingen kosten me best moeite om op te schrijven, en over andere dingen vertel ik juist ontzettend graag. Dus hier is een klein stukje van mijn boek dat 2015 heet.


Mijn blog

Ik had er al vaker over na gedacht, maar nooit echt werk van gemaakt. Schrijven is altijd al iets geweest wat ik enorm leuk vind. En op een dag in januari begon ik mijn blog. En in die tijd heb ik 154 blogpost geschreven, 21 volgers gekregen en 110 reacties kunnen lezen. In vergelijking met grote bloggers is dat natuurlijk niets, maar ik vind het heel mooi. En eigenlijk gaat het niet om die cijfers, maar omdat ik het leuk vond. Ik begon mijn blog om mezelf bezig te houden, en dat is zeker gelukt. Iedereen die mijn blog gelezen heeft, super bedankt!

Dag depressie 

Ik heb het wel eens genoemd, maar volgens mij nog niet echt goed verteld. Nou, vorig jaar rond deze tijd was ik depressief, en ik zit er goed diep in. De reden? Mijn beperking en alles daar om heen. Ik kan niet werken, school zat niet mee en ik zag totaal geen toekomst voor me. Dat alles bezorgde me een zwarte slak (komt uit My Heart and other Black Holes) en die trok me enorm diep in die donkere depressie. Ik praatte er niet over, want ik wilde mijn moeder geen verdriet doen. Maar uiteindelijk is het toch duidelijk geworden, en heb ik er hard voor geknokt zodat ik weer blij werd. Ik lette op de kleine, mooie dingen in het leven en dacht aan de dingen die ik had. Zo wandelde ik weer steeds vaker in de bossen, keek nog eens goed naar mijn boekenkast en knuffelde mijn dieren. Nu kan ik met trots zeggen dat die tijd ver achter me ligt, en ik hoop vurig dat dat ook zo blijft.


Terug naar Frankrijk

In 2009 en 2010 zijn mijn zus, mijn ouders en ik naar Frankrijk op vakantie geweest, en dat is ne een van mijn favoriete vakantie bestemmingen. Mijn moeder en ik wilde de eerste paar jaar nadat papa overleed niet meer, omdat de plek te veel herinneringen met zich meebracht. Maar ik begon de plek steeds meer te missen, en mijn moeder ook. Dus, we gingen terug. En ik was zo ontzettend blij om de camping weer op te rijden en alles terug te zien. Eerst ging ik slapen, omdat me dat tijdens de reis niet gelukt is, en toen ging ik de rivier in. Ik dreef tussen de bergen en de camping en genoot weer. We waren er drie weken, en ik heb een heerlijke tijd gehad. Ik heb nieuwe mensen ontmoet, maar het belangrijkste van alles. Ik heb nieuwe herinneringen.


Pluk ♥

Tja, Pluk. Ik kan wel zeggen dat hij de liefste kat is de ik ooit heb mogen hebben. Vanaf het moment dat ik hem geboren heb zien worden voelde ik eigenlijk al een band. Pluk was er altijd voor mij. Als ik op de bank lag om te rusten, kwam hij bij me liggen. Hij liep met me mee als ik met Jasper ging wandelen en probeerde mijn aandacht te trekken als ik aan het lezen was. Pluk was en is uniek. Pluk was misschien wel meer mens dan kat, en waarom weet ik niet precies. Pluk blijft voor altijd in mijn hart en ik zal hem altijd blijven missen.


Negentien boeken gelezen

Dit jaar heb ik best veel leesdips gehad. Ik heb erg lang over boeken gedaan en was soms bang dat ik lezen niet meer leuk vond. Maar zo af en toe kwam er een boek tussen dat me er uit trok en toen ontdekte ik weer waarom ik zo van lezen kan genieten. In een andere blogpost ga ik hier wat meer over vertellen, want ik heb bijgehouden welke boeken ik allemaal heb gelezen.


Allie en Sake

Alwin in Saske kwamen me 24 juni verrassen, en oh wat was dat leuk zeg. Eigenlijk was die avond helemaal niet zo speciaal, maar ik heb enorm genoten. Ik had de kans om met de mensen te praten die ik al jaren volgde en waar ik stiekem ook een beetje tegen op kijk. Alwin en Saske zijn precies zoals in hun video's. Lief, oprecht en ook heel grappig. Ik vind het nog steeds raad dat ze in eens in mijn woonkamer stonden. En ik heb de video om die herinnering altijd terug te kunnen kijken.


En eigenlijk was dat wel wat ik wilde delen. Vroeger vond ik oud & nieuw altijd best spannend, maar nu ik wat ouder ben niet meer echt. Ik ga ook geen goede voornemens maken, omdat ik vind dat ik die kan maken wanneer ik maar wil. Want in principe gaan we gewoon een nieuwe dag in, maar het getal veranderd.




1 people left comments on: "Dag 2015"

  1. Ik ben trots op jou! Trots hoe je met alles omgaat en het beschrijft!

    BeantwoordenVerwijderen